Kommer jag fortfarande kunna komma åt TikTok med en ny telefon?

Min nya telefon kom precis i posten och jag har inte ställt in den än. Jag kan använda TikTok igen, men den visas inte i App Store när jag söker efter den. Om jag överför all min data till min nya telefon, kommer TikTok fortfarande finnas där?

Wow var precis på väg att skaffa en ny iPhone. Jag såg att några metoder borde fungera, så jag ska prova dem när jag får min nya telefon

Edit: Fick en ny iPhone igår. Det finns faktiskt några metoder som fungerar för App Store och Play Store. Någon i en liknande tråd skapade ett kalkylblad med detaljerade instruktioner för att ladda ner TikTok igen. Kanske någon hittar det användbart, här är det: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wkCyjzhSSAZ2jNhY9Rd_LIN64w834XOAuF4oFb4nTJU/edit?gid=1056199963#gid=1056199963

nej :frowning: Jag fick precis en ny iPhone och app-genvägen jag skapade finns där men det står att den inte kan ladda ner appen eftersom den inte finns på app store

Jag löste det! Fick en ny telefon för 2 dagar sedan och när jag loggade in på iCloud laddades inte TikTok ner. Appen fanns där med nedladdningspilen, men när jag tryckte på den gav den ett felmeddelande så jag tog bort appen. Jag använde ett VPN och kunde ladda ner den igen.

Jag använde Surfshark, registrerade mig för en gratis 7-dagars provperiod och satte VPN till Kanada. Gå till App Store, ändra region till Kanada. Välj ingen betalmetod och ange en slumpmässig kanadensisk adress för faktureringsadress. Spara och stäng App Store. Sätt telefonen i flygplansläge. Gå tillbaka till App Store och TikTok borde visas. Det kan tillåta dig att ladda ner eller ge ett felmeddelande om att det inte är tillgängligt i din region. Starta om din telefon, sätt VPN till Kanada igen, sätt telefonen i flygplansläge igen. Gå till App Store och det borde fungera.

Jag uppgraderade precis till en iPhone och överförde allt. Genvägar till ByteDance-appar är där men de fungerar inte.

Fick du det på din nya telefon? Jag vill köpa en ny telefon och visste att jag borde gjort det för veckor sedan men nu vill jag inte slösa mina pengar om det inte kommer att finnas kvar😭

Om du överför allt kommer det att överföras till din nya telefon

Nej, du kommer inte kunna ladda ner det till den nya telefonen. Jag fick en ny idag och kan inte ladda ner det. Tyvärr.

Du kan bara överföra all din data till den nya telefonen, det är det enda sättet att få det att fungera

Har någon försökt ladda ner dina data från iCloud? Är det samma upplevelse (genväg till app men kan inte ladda ner)?

Nej. Jag försökte bara behålla det genom att säkerhetskopiera min gamla telefon till min dator (kabel) och återställa den nya telefonen via den säkerhetskopian (kabel) och det överfördes fortfarande inte. Jag såg appikonen, men den kunde inte laddas ner på nytt. Så jag återvänder den nya telefonen och går tillbaka till min gamla, lol.

Min mamma kunde självklart inte ladda ner det från App Store och när hon öppnade sin nya telefon efter att ha överfört data fanns inte appen där

Jag fick precis en ny telefon idag (23 januari), överförde min data och det fungerade på min telefon! Jag har inte iPhone, jag har Android.

Jag återställde precis en ny telefon via iCloud. TikTok-appen finns där men fungerar inte på grund av “App är inte längre tillgänglig i butiken”. Det här blir ett problem lol

Kan du bara scrolla TikTok på den online versionen?

Nej och det är olagligt

Det fungerar inte för mig heller. Jag är besviken :frowning: Jag hann inte ens spara videor av min hund när hon var valp för jag visste inte att det inte skulle fungera

Fick precis en ny telefon och höll på att få panik när jag inte kunde ladda ner TikTok igen. Tack så mycket för detta!!

Det står att för att ändra min App Store-region måste jag först avboka Apple Music-prenumerationen. Jag gjorde det och det står fortfarande samma sak

Uppdatering (bra nyheter):
Jag skapade ett andra Apple ID-konto. Tricket är att sätta Kanada som din region, men använda US-området kod för ditt telefonnummer. Använd ditt riktiga US-telefonnummer för senare verifieringssteg. Sedan loggade jag in på App Store med mitt nya Apple ID. Jag försökte ladda ner TikTok direkt men det stod fortfarande att det inte var tillgängligt i din region. Så jag följde dina instruktioner och startade om min telefon, satte på flygplansläge, försökte igen, och det fungerade! Jag loggade tillbaka till mitt gamla Apple ID i App Store och TikTok fungerar fortfarande :smiley: jag förnyade också mitt Apple Music-abonnemang haha

Det här fungerade!!!