Kodi fungerar inte med mitt Nord VPN. Jag förlorar anslutningen, det säger att jag gör, men när jag stänger av VPN:n fungerar det. Söker hjälp med detta

Kodi fungerar inte med mitt Nord VPN. Jag förlorar anslutningen, det säger att jag gör, men när jag stänger av VPN:n fungerar det. Söker hjälp med detta.

Använder du Real Debrid eller liknande? Då behöver du inte VPN så du kan stänga av det.

Annars verkade folk ha problem med Nord för 6-9 månader sedan, och rådet var - Nord VPN-inställningar, ändra VPN-protokoll till OpenVPN (antingen TCP eller UDP bör fungera)

Notering: Jag har inte Nord, bara upprepar vad jag sett.

Mer info behövs. Se regel #7. Vid vilken punkt förlorar du anslutningen? Använder du real-debrid? Eller en annan debrid-tjänst? Real-Debrid har en VPN- kontrollsida. Din VPN-tjänst måste finnas med på deras vitlista. Andra debrid-tjänster kan också ha VPN-vitlistor.

Real-debrid VPN-info sida:

Inga tekniska uppgifter har lämnats om din setup. Ingen kodi-logg har bifogats. Du har inte heller svarat på mina frågor. Jag kan inte hjälpa ordentligt utan nödvändig information. Lycka till med att lösa ditt problem. Börja med kodi-loggen och leta efter fel.

Det händer för mig ibland med Surfshark VPN också.

Jag tycker att det räcker att byta till en annan plats/land i VPN-inställningarna för att lösa problemet. Alternativt kan du också prova att byta till ett annat VPN-protokoll.

Jag uppskattar svaret, jag ska prova det.

Tack. Ja, jag använder real debrid.

Jag använder Nord VPN och den är med på listan. Jag har aldrig haft problem förrän nyligen. Så allt fungerar hyfsat bra när VPN:et är avstängt, vilket aldrig var fallet förut. Vissa länkar fungerar inte, men det är normalt. Men nu när jag slår på Nord förlorar jag internetanslutningen, det är som om. jag förlorar min anslutning. Jag är inte säker på vad som händer eftersom detta är nytt och det har aldrig hänt förut. Använder 20 nexus. Jag har alltid haft mer buffring än jag skulle vilja. Jag hoppades få hjälp med det, sett till hur man konfigurerar VPN:et för att kodi ska fungera på bästa sätt. Jag vet inte hur man konfigurerar det för bästa möjliga anslutning.

Jag uppskattar att du försöker. Jag ber om ursäkt, jag är ganska ny på detta. Jag försöker lära mig så mycket jag kan på egen hand.

Har den en “tillåt LAN-trafik”-inställning?

Min har det… Jag använder PIA VPN, vilket har varit toppen hittills. :+1:

Du behöver inte VPN om du tittar på RD-källor

Https är en krypterad anslutning, vilket betyder att det enda ISP ser är tjänsten du ansluter till (Real Debrid DNS)

Jag skulle prova att starta om en hård omstart. Ta bort enheten, samt routrar och modem från strömkällan i några minuter. Starta sedan upp i omvänd ordning och testa igen. Fungerar det inte, ändra modemet från auto DNS till 1.1.1.1 eller 8.8.8.8. Du kan googla för fler detaljer.