Kan vi få ett inlägg som förklarar regionslåsen för folk?

Jag tycker personligen att det är irriterande hur 80 % av inläggen i den här suben är folk som frågar varför vissa serier inte är tillgängliga för dem.

Min favorit är folk som frågar, “Var är avsnitt X av serie Y?” Varje helgsäsong.

Vi kan lägga till detta i vår FAQ för att upprätthålla regel 7. Men många läser inte det vi har satt upp för att hjälpa dem innan de postar, så det kommer inte helt att eliminera problemet.

Jag höll på att skapa ett inlägg och fråga varför en serie inte var tillgänglig, när den tidigare var det. Skönt att jag såg detta lol

Välkommen till att hantera kunder, mann. Jag jobbar för ett ISP och var på teknisk support i ett år innan jag flyttade till NOC. Folk förstår inte regionlås eller hur internet fungerar, eller hur licenser fungerar. De flesta inlägg jag ser här är på grund av ett av de tre ämnena.

Jag vet inte hur folk inte vet något i dessa dagar

Finns det någon plats att se vilka regioner som har vilka serier?

Och lär folk hur man använder en VPN.

Det skulle vara användbart att ha en wiki-sida som visar vilka serier som är låsta i vilka regioner.

Det är verkligen crunchyroll/google som inte uppdaterar sidan när du söker efter serien för att se att den inte längre är tillgänglig.

Jag tycker att det hjälper mycket att använda scrollhjul på musen och skrolla förbi tillsammans med att använda min fria vilja att inte läsa inlägg jag redan sett miljoner gånger när det gäller sånt här.

Jag tycker personligen att det är irriterande att 80 % av folk inte kan ta ansvar för det som de väljer att se online. :wink:

Varför varje helgsäsong?

Kanske därför kan ett ensamt inlägg som är fastställt vara användbart? Om du själv säger att tillägget av en notis till FAQ inte kommer att lösa problemet, varför inte prova något mer synligt?

De flesta inlägg i den här suben handlar om licenser.

Jag tycker, om det hjälper ens några, kan det vara användbart.

Klart. Lade till detta i svaret:

https://www.reddit.com/r/Crunchyroll/wiki/faq#wiki_.2A_why_is_there_an_empty_show_page_or_a_message_that_says_.22unfortunately_this_show.2019s_videos_aren.2019t_available..22

Som du säger är det dock tveksamt att någon faktiskt kommer att läsa det.

Regionblock kommer alltid att finnas. Så länge streaming existerar. VÄLJ en streamingtjänst, ALLA har regionblock. JA, även Netflix eller Prime.

Exempel: för några månader sedan lade Prime UK till en live-action-serie om Nautilus. Den kan bara ses i Prime i Storbritannien. Och VPN:er fungerar inte med Prime.

Ett annat exempel: Pokemon Horizons är tillgänglig på Netflix i Amerika. Men inte i mitt land, Spanien.

Det är en streamingfaktor som alltid kommer att finnas.

Vi gör inte det. Om folk vill lära sig om VPNs kan de googla det. Det är off-topic.

VPN var förbjudet på den här suben förr.

CR uppdaterade sin sida. Google kan INTE känna till begreppet “licenser”. Google följer bara innehåll som deras bot kan se. Deras bot är i USA. CR kan bara ha två alternativ:

• Lämna det som det är nu.
  • Blockera Google på alla sidor/innehåll.

Det andra alternativet är inte en bra idé.

Reddit tillåter bara två fastställda inlägg. Ett av dessa är oftast en hänvisning till FAQ, och vi behöver det andra för att lyfta fram aktuella problem, som ett driftavbrott.

Jag har lagt till en djupare förklaring i FAQ-svaret nedan. Det är verkligen det bästa vi kan göra, eftersom Reddit bara tillåter två fastställda inlägg; ett för FAQ och ett för eventuella aktuella problem, som ett driftavbrott.

https://www.reddit.com/r/Crunchyroll/wiki/faq#wiki_.2A_why_is_there_an_empty_show_page_or_a_message_that_says_.22unfortunately_this_show.2019s_videos_aren.2019t_available..22