Kan någon rekommendera en VPN som fungerar med Hulu?
Getflix, Unblock-US, PIA, ExpressVPN, Nord
https://www.smartdnsproxy.com/
Fungerar med en mängd webbplatser, inklusive Netflix. En av de få jag har hittat som fortfarande fungerar. Jag kunde få till ett erbjudande, 35 dollar för 2 år. Logga in på chatten och se vad de säger, eller prova den gratis och avsluta innan du prenumererar och vänta på att de mejlar dig erbjudanden.
Hulu blockerar VPN:er. Använd istället en smart DNS-tjänst.
Du måste förstå skillnaden mellan en VPN och DNS och hur de fungerar och vad de är bra för.
En VPN är för små skärmenheter (datorer, surfplattor, smartphones) och även om du kan konfigurera dem på routerns nivå har de flesta inte den tekniska kunskapen att göra detta. En VPN är något du aktiverar och deaktiverar och ställer in för specifika länder.
En DNS-tjänst kan däremot göra allt detta och kan även användas med OTT-enheter. Det kräver inte mycket kunskap och du ställer in det en gång och det körs i bakgrunden.
Detta använder vi med våra kunder, men det kan ändras.
Du måste veta vad du gör med både DNS-tjänster och VPN för att kunna använda dem. En cord cutter borde ha båda.
Tyvärr förstår de flesta inte riktigt hur man ställer in dem ordentligt och får ut det mesta av dem.
Getflix har en 14-dagars testversion. Det fungerar främst för USA även om du kan använda det för BBC och andra regioner utanför Netflix. Getflix fungerar på flera enheter. Förutom datorn måste du sannolikt skapa amerikanska konton för vissa enheter eftersom appar ofta är regionberoende. En kanadensisk app kanske aldrig fungerar med en amerikansk region även om du ändrar din plats. Du kan behöva ange DNS-koder i din router om du vill använda det på annat än en dator. Getflix låser upp US Prime (inga amerikanska konto krävs).
ExpressVPN får åtminstone 7 Netflix-regioner. Jag vet inte om det fungerar för annat än dator. Express är inte billigt. Jag använde det i september endast på min PC och var mycket nöjd.
Proxmate har en 3-dagars testversion. Jag vet inte ens om den fungerar. Det är troligen endast för dator. Den är billig, runt 1,99 USD per månad.
Hulu kan vara krångligt att skapa konto för.
Getflix fungerar utmärkt för Hulu.
När du säger Netflix menar du då Netflix i USA?
Jag rekommenderar att du provar den bästa VPN:n för Hulu. Jag använder denna bra VPN med Hulu och den ger fantastiska hastigheter under streaming.
Jag håller med. Har använt dem i flera år utan några problem alls.
De brukar ha ett Black Friday-erbjudande.
FireTV har en Express VPN-app som fungerar utmärkt på stora skärmar. Android TV också.
En VPN är för små skärmenheter
En VPN är något du aktiverar och inaktiverar och ställer in för specifika länder.
Vad en VPN/proxy gör är att skicka all din trafik genom en annan server. De används ofta i den professionella/företagsvärlden för att ge anställda tillgång till interna nätverk från externa anslutningar.
Människor använder också dem för att maskera ursprunget för sin trafik så att det är näst intill omöjligt för servern de ansluter till att faktiskt veta var de befinner sig eller vem de är.
En DNS-tjänst kan göra allt detta
All DNS gör är att översätta domännamn till IP-adresser så att din enhet kan förstå vilken server den egentligen kopplar till. Det är som att tala om för din maskin att google.com == 216.58.216.238 (till exempel). Du blandar ihop DNS med tjänster som kallar sig DNS, men som faktiskt manipulerar trafik du skickar och tar emot (likt vad en VPN/proxy gör).
Jag håller med. Smart DNS fungerar inte bra nuförtiden. Express fungerar med BBC iPlayer, Netflix, allt jag har testat. Väldigt få problem.
Jag nämnde inte Netflix någonstans i mitt inlägg.
Kanske, men din poäng är giltig. Du måste aktivera VPN och stänga av den och ställa in för ett specifikt land. Det behöver du inte göra med en DNS-tjänst.
Jag kan öppna BBC-appen på min Apple TV och DNS gör att det verkar som att jag är i Storbritannien för att använda den. Jag kan sedan byta till Hulu-appen och det gör att jag verkar vara i USA. Jag kan också öppna den australiensiska ABC iView-appen och det får mig att se ut som att jag är i Australien.
Ingen omkoppling av servrar och inget att aktivera och avaktivera.
Jag har appar på min Apple TV från 12 olika länder, så jag hoppar runt mycket. De andra enheterna tillåter inte det, det är ett land åt gången.
Förlåt, det var ett inlägg som nämnde Netflix men svarade inte på det rätta (eller alls, oops). Jag var bara nyfiken eftersom jag hade US Netflix för flera år sedan och inte visste att folk fortfarande kan göra det.