Jag vet inte hur mycket längre jag kan vänta på att Youtube TV ska bli tillgängligt i Sydkorea. Jag hatar koreanska TV-program, undertexter som säger åt mig när jag ska skratta ㅋㅋㅋ, koreanska reklamer och glorifieringen av allt för att vara söt.
Med det sagt, känner någon till ett sätt att titta på Youtube TV eller HBO Max i Korea? En enkel VPN räcker inte… Jag har redan en och Youtube TV kan lätt blockera det.. letar efter tekniska lösningar, folk.
Jag använder nord-appen på en Amazon fire stick och jag har aldrig haft problem med HBO Max. Fire stick är en enkel lösning eftersom allt körs som en app och den har sin egen fjärrkontroll.
Jag använder min laptop eller PC. En av anledningarna till att jag vägrar köpa en smart-TV är just det du nämner.
Jag använder en projektor, mindre, lätt att gömma när den inte används, kan ta den var som helst. Dessutom är den billigare och bildkvaliteten är densamma.
Inte vad du vill höra men om du inte är villig att pilla med din TV är det inte en enkel väg att fixa.
Många här nämner NordVPN. För att nämna något, jag hade NordVPN när jag kom till Korea och Disney+ fungerade inte via det. Jag gick över till att använda ExpressVPN istället.
Använd en DNS-tjänst som unlocator eller getflix och använd slingtv / fubotv. Jag har gjort detta och det fungerar bra. Allt fungerar från Hulu till Paramount+. Bara ändra DNS-inställningarna och du är klar. Jag rekommenderar att skaffa en Apple TV. Smart-tv är värdelöst.
Min LG-tv accepterar inte VPN.. till exempel om jag försöker spegla min laptop-skärm till min tv.. LG-tv:n kommer att avvisa det eftersom den är ansluten till en VPN. Därför fick jag höra att jag ska ansluta min laptop till VPN och öppna en mobil hotspot och ansluta min tv till hotspotet.. sedan försökte jag ladda ner HBO Max-appen men det fungerade inte. Väldigt frustrerande…
LG-tv vägrar alla speglade enheter som var anslutna till VPN.. dvs.. mobiltelefon eller laptop… men om jag slår på VPN på min laptop och skapar en mobil hotspot till min LG-tv.. det är det enda sättet jag kan få tillgång till amerikanskt Netflix-innehåll på min TV..
Om du inte är rädd för att greja lite (även om det inte är så svårt) kan du köpa en openwrt-stödd router, installera openwrt, installera wireguard på den, hyra en virtuell privat server där du vill och installera wireguard där för att fungera som din server, och bara dirigera all trafik från ditt hem-LAN till VPN.
Ärligt, jag kopplade bara in min och var igång… förutom att ställa in mitt VPN där. Jag hatar bara att jag måste göra en omstart då och då för att uppdateringar ska installeras.