En snabb Google-sökning visar många som är osäkra på konsekvenserna av att använda VPN för att köpa billigare primos. Många säger att de inte har fått ett ban, men andra hävdar att de hört talas om personer som blev bannade (även om jag inte har sett några bevis).
Men vad händer om du faktiskt är utomlands? Eftersom det förmodligen inte är möjligt att avgöra från Mihoyos sida, är det troligt att du skulle få ett ban ändå?
Jag är verkligen frestad att köpa några primos medan jag är utomlands. Det är 30 % billigare där jag är (vilket ger ungefär 24 önskningar extra för varje 50 du köper).
Jag har aldrig blivit bannad. Och jag gör det MYCKET tydligt.
Jag är inloggad med min vanliga IP. Går ut, slår på VPN, loggar in med ny IP, gör ett köp, går ut, loggar in igen med min vanliga IP.
Ur deras perspektiv såg de att jag rörde mig mellan länder snabbare än superman och sedan tillbaka efter att ha gjort ett köp. Det är extremt tydligt vad jag gjorde, men de har aldrig bannat mig. Har gjort detta i åratal i två av deras spel.
I slutändan skulle de hellre ha en person som köper saker till samma pris som någon annan någon annanstans, än att de inte köper något alls, vilket är vad som kommer hända om de bannar mig. Om de gör det, ger jag hellre mina pengar till Wuthering Waves.
Det finns inget bättre sätt att bekämpa ett beroende än att tvinga sig att sluta spela.
Nej! Jag var nyligen i Japan från USA och det gav mig möjlighet att köpa primos i yen och det gjorde det automatiskt även på mitt amerikanska serverkonto. Du kan alltid kontakta kundtjänst och skriva ett mail för att få full bekräftelse.
Jag tvivlar på att du kommer att få problem.
För mig ger min dator priset i amerikanska dollar och på min telefon är det i schweizerfranc.
Jag har köpt båda och aldrig varit med om problem. Å andra sidan är min IP förmodligen densamma, men av någon anledning anser spelet att min dator är utomlands.
Jag använder ett amerikanskt Apple-konto för att köpa primos och jag är baserad i Europa. Mitt konto är fortfarande okej. Har gjort detta i ungefär två år.
Det är lugnt. Du behöver inte ens åka utomlands, bara få någon där att logga in på ditt konto åt dig (eller betala för dig via Codashop eller liknande, vilket skulle erbjuda lokala, och möjligen billigare, priser för dem).
Många har gjort detta sedan spelets lansering (+3 år sedan) utan problem, jag inkluderat.
Ja, det kan det göra om det “utlandet” eller banken kommer att göra en chargeback på pengarna på grund av något som händer med transaktionen och du får under 0 primos. Då skulle ditt konto bli bannat och du har ungefär 3 eller 4 dagar på dig att återställa det och betala skulden inom promos.
Ja, du kan göra det och du blir inte bannad. Jag gör det också. Jag använder u7buy.com. Det är ungefär 40 % rabatt på priset i spelet. Den största paketet kostar £58 jämfört med £99.
Det låter som att du är verkligen utomlands, så jag ser inget problem? Om du är orolig, kanske du kan samla “bevis” (+ skriv ner grundläggande kontåterställningsinfo som skapelsedatum) på att du, specifikt, är i ett annat land.
Men ärligt talat kan jag inte se varför de skulle vara arga - du 1) ljuger inte med en VPN, 2) spenderar pengar som du kanske inte har annars. Kanske om du gör detta mycket och under korta tidsramar skulle det flaggas, men folk rör sig ju.
Det är svårt att säga riktigt. Jag väger vanligtvis dessa frågor som: Är belöningen större än risken? Är några extra önskningar värda att förlora mitt konto över? Ekonomiskt? Investeringsmässigt - de artefakter man fått? Tidsåtgång? Fullständighet? Föremål som inte längre kan fås?
Jag slutar inte ens spela spelet längre. Jag spelar på PC och slår bara på VPN på telefonen och använder webbplatsen för att fylla på. Hoyo ser mig tekniskt sett i Nordamerika och Japan samtidigt.
Helt enig med den sista meningen du skrev, om jag blir bannad kan jag äntligen sluta spendera.