Kan köp av primos utomlands orsaka att jag blir förbjuden?

En snabb google-sökning visar många personer som är osäkra på konsekvenserna av att använda en vpn för att köpa billigare primos. Många säger att de inte fått ett förbud, men andra hävdar att de hört talas om personer som fått förbud (även om jag inte sett bevis).

Men vad händer om du faktiskt är utomlands? Eftersom det förmodligen inte går att avgöra från mihoyos sida, är det troligt att du blir förbjuden ändå?

Jag är verkligen frestad att köpa några primos medan jag är utomlands. Det är 30% billigare där jag är (vilket är som ett extra 24 önskningar varje gång du köper 50).

Jag har aldrig blivit förbjuden. Och jag gör det RIKTIGT tydligt.

Jag är inloggad med min vanliga IP. Stänger av, slår på VPN, loggar in med ny IP, gör ett köp, stänger av, loggar in igen med min vanliga IP.

Ur deras perspektiv såg de att jag flyttade länder snabbare än superman och sedan tillbaka efter ett köp. Det är mycket tydligt vad jag gjorde, men de har aldrig förbjudit mig. Jag har gjort det i åratal i två av deras spel.

I slutändan skulle de hellre ha en person som köper saker till det priset någon annanstans, än att de inte köper något alls, vilket är vad som skulle hända om de förbjuder mig. Om de gör det, ger jag mina pengar till Wuthering Waves istället.

Det finns inget bättre sätt att slå ner på ett beroende än att tvinga sig att sluta spela.

Jag tror inte att du blir förbjuden. Jag har köpt från flera länder där det är billigare och aldrig haft något problem.

Nej! Jag var nyligen i Japan från USA och det gav mig möjlighet att köpa primos i yen, och det gjorde det automatiskt även på min amerikanska serverkonto. Du kan alltid kontakta kundservice och skriva ett email för att få full bekräftelse.

Jag tvivlar på att du kommer att hamna i trubbel.
För mig visar min dator priset i amerikanska dollar och på min telefon är det i schweiziska franc.

Jag har köpt båda och aldrig haft problem. Återigen, min IP är förmodligen densamma, men av någon anledning anser spelet att min dator är utanför landet.

Jag använder ett amerikanskt Apple-konto för att köpa primos och jag är baserad i Europa. Mitt konto är fortfarande okej. Har gjort detta i omkring 2 år.

Det är okej. Du behöver inte ens åka utomlands, bara få någon där att logga in på ditt konto åt dig (eller betala för dig via Codashop eller liknande, som skulle erbjuda lokala och eventuellt billigare priser till dem).

Många har gjort detta sedan spelets release (för över 3 år sedan) utan problem, jag inkluderad.

Om du är faktiskt utomlands, ja. Valutan som visas ändras beroende på var du är.

Ja, det kan det göra om den “utlandet” eller banken hanterar en återbetalning för eventuella problem med transaktionen och du får under 0 primos. Då skulle ditt konto bli förbjudet och du har 3 eller 4 dagar att återställa det och betala skulden inom promos.

Jag var i Storbritannien förra året och köpte welkin, det fungerade fint för mig. Jag spelar på den asiatiska servern.

Ja, du kan göra det och du blir inte förbjuden. Jag gör det också. Jag använder u7buy.com. Det är ungefär 40% rabatt på spelets pris. Den största paketet kostar £58 jämfört med £99.

Det låter som att du verkligen är utomlands, så jag ser inget problem? Om du är riktigt orolig, försök samla “bevis” (+ skriv ner grundläggande kontoåterhämtningsinfo som skapelsedagen) på att du, just du, är i ett annat land.

Men ärligt kan jag inte se varför de skulle vara arga - du 1) ljuger inte med en VPN, 2) spenderar pengar du kanske inte annars skulle ha. Kanske om du gör detta ofta och under korta tidsramar, skulle det kunna flaggas, men folk flyttar ju runt.

Det är svårt att säga. Jag väger vanligtvis dessa frågor som: Är belöningen större än risken? Är några extra önskningar värda att förlora mitt konto över? Ekonomiskt? Investering i artefakter? Tiden jag lagt ner? Fullföljd? Föremål som inte kan erhållas längre?

För mig är svaret alltid nej.

Men för någon annan kan svaret vara ja.

Jag loggar inte ens ut ur spelet längre. Jag spelar på PC och växlar bara VPN på telefonen, och använder webbplatsen för att fylla på. Hoyo ser tekniskt sett mig i Nordamerika och Japan samtidigt.

Håller helt med om sista meningen du skrev, om jag bli förbjuden kan jag äntligen sluta spendera.

Jag har gjort detta några gånger, jag fyller på via JP eller US eftersom deras priser är mycket lägre, och inget har hänt.

Det för några år sedan, inte nu. Jag använde Astrill och ExpressVPN då.

Jag menade vilka länder?

Jag tror det var Japan och Korea. Valutakursen var ganska bra då.