Kan jag komma åt mina hem-enheter via internet med ProtonVPN

Jag skulle vilja skapa ett nätverk där jag kan få tillgång till mina lokala nätverkstjänster och enheter på en Raspberry med hjälp av ProtonVPN.

Är det möjligt att alla enheters anslutning ruttas igenom med samma ProtonVPN-användare och att de delar ett virtuellt nätverk på så sätt, så att jag kan komma åt dessa enheter via internet?

Ja och nej. Alla dina enheter, om de är online, kan nås online.

Med hjälp av Proton. Nej.

Inte med ProtonVPN, men jag tror att NordVPN nyligen har lanserat denna funktion. Den kallas Meshnet. Ingen Raspberry Pi skulle användas, men du kan lägga till alla dina klienter med NordVPNs programvara i samma virtuella nätverk, samtidigt som du säkert använder din VPN.

Du kanske letar efter något som Building a secure remote access setup using Tailscale eller Opening ports behind a Starlink connection with a WireGuard tunnel | Wiki - The Abyss Project

Kolla på Tailscale, det är mer vad du vill ha.

Vad sägs om att konfigurera OpenVPN Access Server med ProtonVPN?

Jag är fortfarande förvirrad över ditt mål. Säger du att du vill få åtkomst till dina enheter med ProtonVPN? Planerar du att använda RDP för att komma åt dina enheter?

Vad skulle en Raspberry Pi tillföra i denna situation? :thinking:

Jag tänkte använda Proton av säkerhetsskäl också. Min tanke var att routa min anslutning genom mitt eget lokala nätverk och att det går via Proton. Jag frågade bara om det finns en enklare lösning direkt ur boxen när man loggar in med samma konto på alla sina enheter.

Titta på NordVPN och dess Mesh