Kan inte ta bort appar från iPhone — Endast "Ta bort från hemskärmen"-alternativet finns (prövat allt)

TLDR: Jag kan inte helt ta bort appar från min iPhone, bara “Ta bort från hemskärmen” finns tillgängligt, vilket lämnar appar i Appbiblioteket. Jag gjorde nyligen en fabriksåterställning och vill undvika att göra det igen. Några förslag?

Hej alla,

Jag har problem med min iPhone där jag inte kan avinstallera appar. När jag långtrycker på en app får jag endast alternativet “Ta bort från hemskärmen” och appen finns kvar i Appbiblioteket. Jag vill ta bort appar helt från min iPhone, men kan inte göra det.

Min iPhone SE 3 kör iOS 17.7.

Här är vad jag redan har försökt:

1. Innehålls- & sekretessrestriktioner:
    • Jag har bekräftat att innehållsbegränsningar INTE är aktiverade. Under Inställningar > Skärmtid > Innehålls- & sekretessrestriktioner, är allt antingen avstängt eller inställt på att tillåta app-borttagning.
  2. Ta bort appar via Appbiblioteket:
    • Jag långtryckte på appen i Appbiblioteket och valde Ta bort app, men appen avinstallerades inte. Den tar bara bort ikonen från hemskärmen.
  3. Ta bort från Inställningar (Lagring på iPhone):
    • Jag försökte ta bort appen från Inställningar > Allmänt > Lagring på iPhone. Men det finns inget alternativ att ta bort här heller.
  4. Starta om iPhone:
    • Efter att ha försökt ovan, startade jag om min iPhone flera gånger, men problemet kvarstår.
  5. ** Kontroll av enhetsadministrationsprofiler**:
    • Jag kontrollerade Inställningar > Allmänt > VPN & Enhetsadministration, men inga profiler eller MDM-konfigurationer finns. (Jag installerade Privado VPN för några dagar sedan, tog bort VPN-profilerna och kontrollerade.)
  6. Tvinga omstart:
    • Jag tvingade omstart av iPhone genom att trycka på Volym & Sida-knapparna. Ingen lycka efter omstarten.
  7. Tillgänglighetsinställningar:
    • Jag såg till att Guided Access och andra tillgänglighetsalternativ är inaktiverade ifall de orsakade problem med apphantering.

Ytterligare information:

• Jag gjorde en fabriksåterställning för ungefär en månad sedan, så jag vill verkligen undvika att göra det igen.
  • Problemet kvarstår med alla appar, även nyinstallerade.
  • Jag har inte installerat några profiler eller speciella appar som normalt skulle begränsa app-borttagning.

Har någon några förslag på vad jag kan prova? Eller är detta en känd iOS-bugg som behöver fixas? Jag skulle uppskatta all hjälp. Tack på förhand!