Kan inte logga in med VPN aktivt, vad pågår

Hej
Facebook i Brave eller Safari-webbläsare eller app tillåter inte att jag loggar in med Proton VPN på, varför dyker detta fel upp för mig

Tack för att du postar till r/facebook. Läs följande (det betyder inte att ditt inlägg har tagits bort):

• FRAKTARNING: Om du har problem med ditt konto, var försiktig med bedragare som kan kommentera eller DM:a dig och påstår att de känner någon som kan fixa ditt konto, eller ber om pengar eller din inloggningsinformation. Om du får ett meddelande som detta, blockera och rapportera dem. Här är ett exempel på ett falskt hackinlägg jag gjorde och alla bedragare som flockades till det, lol. DET FINNS INGEN ANledning till att någon ska behöva prata privat med dig om hur du får ditt konto tillbaka. Om du kontrollerar subreddit finns det MASSOR av inlägg med höga karma som ger tips om ditt konto skulle bli hackat/låst.

• r/facebook är en oofficiell gemenskap och moderatorerna är inte associerade med Facebook eller Meta.

• Vänligen läs reglerna i sidopanelen (eller fliken ‘om’ om du använder mobil). Om ditt inlägg bryter mot några av dem, ta bort det.

Jag är en bot, och detta är en automatisk åtgärd. Kontakta gärna moderatorerna för denna subreddit om du har frågor eller funderingar.

VPN kan vara problemet, försök att stänga av den för att se om du kan logga in

Prova en annan server från VPN. Den serverns IP-adress kan vara flaggad för spam. Om det inte fungerar, inaktivera VPN och prova igen.

Ja, det fungerade !! Tack

Jag undrar om Facebook bara tillfälligt spärrade den servern/IP:n vid den tiden p.g.a. ovanlig trafik jämfört med en permanent svartlistning…

Skönt att höra. Varsågod. En fråga: var tvungen att stänga av VPN eller använda en annan server?

Mycket möjligt.

Det är du, uppskattar dina kommentarer om att vara försiktig med folk som messar för att ge tillbaka tillgång till konton när de är hackade eftersom de är bedragare. Folk är så naiva på internet och bedragare utnyttjar att folk är sårbara och desperation för att få tillgång till konton för egna syften.

Folk behöver söka runt bland de åtgärder som bedragarna föreslår innan de gör något.

Använder snabbaste servern just nu, istället för slumpmässig serveralternativ i Proton VPN-appen, min snabbaste plats är alltid NY-servrar!!

Jag har redan gett svar. Endast byta till en annan server eller bättre att inaktivera VPN och logga in.

Det där felet beror på att IP-adressen till VPN-servern är flaggad för spam