Kan inte komma åt ProtonVPN-webbplatsen
Vilket land är du i, vem är din internetleverantör, är detta en personlig internetanslutning eller en som hanteras av din arbetsgivare eller skola, vilken enhet använder du för att komma åt sidan (Windows PC/Mac/osv?), och vilken version av operativsystemet kör den (t.ex. Windows 11 24h1 eller Mac OS Sonoma 15.0) och i vilken webbläsare och webbläsarversion?
Använder du en arbetsgivarägd laptop?
Vilket land är du i?
Är du i skolan, universitetet eller företagets internet?
Oavsett, har du försökt använda en annan VPN, proxy, Tor eller annat verktyg för att kringgå internetcensur? Hur är det med tillägg eller plugins?
Ja, det kan du. Tryck på avancerat och fortsätt.
Ditt första misstag är att använda Chrome. Prova en annan webbläsare.
Har du testat en annan webbläsare? Vilka tillägg använder du?
Klicka på avancerat och gå till webbplatsen ändå.
Dude, du frågade alla rätta frågor… jag antar att du gör det här för att tjäna pengar.
Jag är i Turkiet, internetleverantören är mitt universitet som också hanterar anslutningen (jag lämnar det anonymt för nu), jag använder en Windows 10 Pro PC, på Chrome, men jag vet inte hur man kollar versionen.
Av någon anledning inaktiverade Reddit mitt konto efter det här inlägget, jag kunde först nu hantera det.
Nej, personligt. Internet är dock skolsstyrt.
Alla andra webbplatser fungerar, bara ProtonVPN. Jag har aldrig behövt logga in på något förut.
Firefox fungerar inte heller.
Jag har använt både Chrome och Firefox, inget fungerar.
Jag använder Dark Reader och Unlock origin.
Alternativet fanns inte där, jag har redan försökt det.
Jag har äran att vara senior teknisk support. Tyvärr är min position obetald med en kundbas som huvudsakligen består av min familj.
Alla dessa frågor hjälper nog inte mycket för att lösa problemet.
Problemet är med certifikatkedjan för webbplatsen du surfar till.
Antingen är URL:en fel, SSL-certifikatet för protonvpn..com har gått ut eller så avlyssnas du av din IT-avdelning.
Det kommer att finnas ett utropstecken uppe till vänster vid URL:en, klicka på det och se var certifikatet kommer ifrån.
Jag skickade också en länk till att ladda ner ProtonVPN exe via DM. Men var försiktig, det är också så skadliga aktörer sprider malware, så behandla det som misstänksamt / undersök filen innan du förlitar dig på den, och kör den igenom ditt virusprogram och virustotal.com, använd den endast som en sista utväg om instruktionerna från ProtonVPN-teamet i den andra Reddit-postningen jag länkade till inte fungerar för dig.
Det här är förmodligen relevant info. Detta är förmodligen för dig https://www.reddit.com/r/ProtonVPN/comments/18ns64n/tips_for_how_to_get_around_the_turkish_government/
Kom ihåg att din internetleverantör eller vem som än hanterar ditt nätverk kan se vilka IP:er du ansluter till. Så om du ansluter till kända VPN-IP-adresser kan det utsätta dig för risk, om de som övervakar nätverket vill agera på den informationen.
Om du vill kontrollera operativsystemversion kan du skriva “about this pc” eller något liknande i startmenyn. Min version är Windows 10 Enterprise (arbetslaptop) och versionen är 22H2 (släppt andra halvan av 2022; vår IT tar ett år eller så att testa nya patchar innan de används).
För Chrome, tre prickar-menyn, hjälp, om. Min version är Chrome 129.0.6668.90.
Men versionsnumren är mindre relevanta här; det är troligare att det är landsbaserade blockeringar.
Har du försökt byta DNS?
Följ dessa steg och rapportera tillbaka om det fungerade.
På Firefox, till exempel, går du till Integritet & säkerhet och scrollar ner tills du ser “Aktivera DNS-Over-HTTPS”. Välj Max Protection och där nere väljer du Anpassad och lägger till någon av DNS-leverantörerna nedan. När du har ändrat kan du försöka besöka Proton igen.
Att rensa cookies och webbläsarhistorik kan också hjälpa.