Kan inte blockera Hotspot Shield och Betternet VPN

Hej allihopa,

Jag har försökt blockera Hotspot Shield och Betternet VPN. Jag har lagt till dem i applikationsfiltret.

Jag har också ändrat inställningarna enligt denna guide:

https://community.sophos.com/sophos-xg-firewall/f/recommended-reads/119051/sophos-xg-firewall-cyberoam-application-filter-recommended-settings-for-better-application-detection

Klienten kan ladda ner apparna och använda dem. Brandväggen blockerar inte Hotspot Shield och Betternet VPN-trafiken. Jag kan inte blockera Hotspot Shield och Betternet VPN.

Jag använder en XGS 136.

Hej,

Se till att trafiken träffar rätt regel i GUI Packet Filter på XG och att SSL-certifikatet är installerat på den drabbade enheten.

Se också till att du har följt denna KB om du använder 18.x eller senare. Om du använder 17.5, se till att uppgradera till 18.

Om problemet kvarstår efter att ha bekräftat att trafiken träffar rätt brandväggsregel och konfigurationerna är korrekta på XG, öppna ett ärende med support och inkludera följande information

En tcpdump av IPS-tjänsten i debugläge (service -ds nosync ips:debug och service -ds nosync ips:debugp) från datorn till brandväggen och brandväggen till servern samt connection tracking-information.

Sophos Brandvägg: Skapa och ladda ner ett paketfångst