Kan inte åtgärda VPN som inte fungerar i Opera-webbläsaren

Hej

Sedan igår fungerar inte Opera VPN och jag får meddelandet “VPN är tillfälligt otillgängligt. Opera löser problemet”. Jag har testat alla lösningar jag hittade online, jag till och med avinstallerade Opera helt, men fortfarande ingen lycka. Kan det vara så att NordVPN stör även om det inte är aktivt?

Vanlig Opera
Windows 10
Opera-version: 94.0.4606.54

Vänta, fungerar VPN? Det har aldrig fungerat på något internet eller enhet för mig oavsett vad jag gjort, jag använde bara någon annan VPN

Webbläsarproblem är sällsynta. Det hände bara en gång, och det berodde på ett utgånget rotcertifikat. Inte på grund av en bug i webbläsarprogramvaran eller möjligt överhäng av annan webbläsartillägg.

Problemet i de flesta fall är ett serverproblem.

https://www.reddit.com/r/operabrowser/comments/8jgsr8/vpn/dz08e6a/

Varje person jag frågat i min närhet har inte haft problem med VPN. Endast jag. Kan det fortfarande vara ett serverproblem? Jag testade även andra regioner istället för auto men problemet kvarstår.

Opera använder api2.sec-tunnel.com för proxyautentisering. Försök att komma åt den från adressfältet och kontrollera resultatet.

Om webbläsaren inte kan hitta domännamnet betyder det att domänen är blockerad av DNS-servern. Vilken än du använde för att göra anslutningen.

Om webbläsaren inte kan ansluta till den angivna servern med ett annat fel än timeout, betyder det att anslutningen är blockerad av din ISP, eller lokalt av en brandvägg på din dator, eller din router (om routern tillhandahålls av ISP; där kan de ha kontroll över routern).

Jag hittade lösningen. I grund och botten hittade jag vad som skapade problemet. NordVPN. Även om det var avstängt och inte anslutet till någon server, störde det på något sätt Opera VPN och vissa funktioner på olika webbsidor. Jag avinstallerade Nord och nu fungerar allt som vanligt. Väldigt konstigt eftersom jag har haft Nord på min PC ganska länge nu och det har inte varit några problem förrän igår.

Hej,

Jag fick precis samma problem, med samma meddelande “VPN är otillgängligt, Opera tar hand om problemet”.

Jag har inaktiverat brandväggen, antivirusprogrammet, tillåtit Opera, samma problem.

Jag har inga andra VPN-program installerade på min dator.

Det här problemet kom precis efter att jag startade om min dator och en automatisk Windows-uppdatering. Men jag kan inte hitta vad som blockerar VPN.

Förutom Opera VPN, känner du till någon annan “gratis” VPN?

Tack