Kan inte ansluta till QNAP på distans via länk

Hej allihopa,

Jag undrar om ni kan hjälpa mig med något.

Jag har skickat en smartlänk till någon för att ansluta till min QNAP och ladda upp filer, men allt de får är ett snurrande hjul. Samma när jag klickar på länken och när min flickvän klickar på länken.

Hur kan jag gå runt detta? Jag har bifogat en bild till detta inlägg så ni kan se vad jag menar.

Tack!

Edit:
detta är felet jag fortsätter få
https://ibb.co/9wDV6k8

du har inte bifogat någon bild till detta inlägg.

Kan du för övrigt ansluta till NAS:en utanför ditt LAN? Jag skulle börja med att testa att ansluta till den från en smartphone via qfile medan den inte är på ditt hemwifi.

Kolla även dina loggar och se om det fanns ett misslyckat försök eller om något försök loggades.

Vi upplever samma problem just nu.

Har också liknande problem.

Jag försökte posta ett meddelande på den officiella Qnap-forumet om detta, men tråden blev kapad av någon idiot som insisterade på att predika om farorna med ransomware. Jag förklarade att detta inte hjälpte, men han svarade att han tyckte ransomware var viktigare. Så jag bad honom att hålla sig till ämnet, och vad hände… hela inlägget togs bort.
Jag gjorde ett till inlägg för att fråga varför inlägget togs bort… och jag blev avstängd. Då såg jag att personen som svarade med detta skitprat faktiskt var forumets moderator! Vilket innebär att Qnap faktiskt har anställt en trollande idiot att vara ansvarig för deras forum.