Kan inte ansluta till QNAP på distans med länk

Hej allihop,

Jag undrar om ni kan hjälpa mig med något.

Jag har skickat en smartlänk till någon för att ansluta till min QNAP och ladda upp filer, men allt de får är en snurrande hjul. Det samma när jag klickar på länken och när min flickvän klickar på länken.

Hur kan jag komma runt detta? Jag har bifogat en bild till detta inlägg så att ni kan se vad jag menar.

Tack!

Redigering:
det här är felet jag fortsätter få
https://ibb.co/9wDV6k8

du har inte bifogat någon bild till detta inlägg.

Kan du i så fall ansluta till NAS:en utanför ditt LAN? Jag skulle börja med att testa att ansluta till den från en smartphone via qfile medan den inte är på ditt hem-wifi.

Kontrollera även dina loggar och se om det var ett försök som misslyckades eller om något försök loggades.

Vi upplever samma problem just nu

Jag har också liknande problem.

Jag försökte posta ett meddelande på det officiella Qnap-forumet om detta, men tråden blev kapad av en idiot som insisterade på att predika om farorna med ransomware. Jag gjorde det tydligt att detta inte hjälpte, men han svarade att han tyckte att ransomware var viktigare. Så jag bad honom vänligen att hålla sig till ämnet, och vad händer… hela inlägget raderades.
Jag gjorde ett annat inlägg där jag frågade varför inlägget togs bort… och jag blev blockerad. Först då såg jag att personen som svarade med detta bullshit faktiskt var forumets moderator! Det betyder att Qnap faktiskt har anställt en trollande idiot att vara ansvarig för deras forum.

Japp samma problem.. ganska säker på att det är på Qnap-sidan, bara att det inte finns någon info om det…

För att säkert komma åt vilken NAS som helst från WAN, behöver du konfigurera en VPN. QNAP har Tailscale-appen i AppCenter. Gör research på hur man installerar.

Jag skulle prova en annan webbläsare för att se om något ändras (Firefox verkar fungera när chrome-baserade webbläsare inte gör det)

Eller prova igen imorgon (förmodligen ett tjänsteproblem)

Problemet med QNAP är QNAP. Varje firmware-uppdatering de släpper och tvingar dig att uppdatera är ett kaos, ett helvete.
Jag uppdaterade nyligen till QTS 5.1.1.2491 och som vid otaliga andra gånger med andra uppdateringar händer konstiga saker. Jag kan plötsligt inte ansluta eller använda allt, docker med hassio slutade fungera, surveillance station och så vidare. Det bad mig också att uppgradera några appar, men sa sedan att det inte kunde nå servrarna. Jag försökte använda den dumma helpdesk-appen och den sa att helpdesk inte var tillgänglig.
Då hade jag tur nog att nedgradera firmware och allt fungerade igen. Lösning? Hitta ett seriöst företag och byt NAS. Lämna dessa nybörjare bakom dig.

https://ibb.co/9wDV6k8

Det här är felet jag får när jag försöker ansluta med den smarta URL:en.

Jag kollade nyss och jag kan ansluta utanför mitt LAN med appen.

Det är bara länken som inte fungerar.

Jag vet att du är lite upprörd över vad som hänt men vi avråder från hijacking av ämnen (förlåt)

Jag skulle också rekommendera att du skapar ett nytt inlägg som är relaterat till det ursprungliga problemet du hade på forumet, då det finns flera av oss här som är hjälpsamma (håll bananincidenten till ditt andra ämne)

Men om det är samma problem så är det förmodligen ett Qnap-problem, så stanna kvar på detta ämne (eftersom andra på samma ämne verkar få samma eller liknande problem med länkar som inte fungerar)Jag skulle prova igen imorgon