Gick till ett offentligt bibliotek och försökte ansluta min VPN till deras öppna offentliga WiFi-anslutning. Kunde inte och bad dem om hjälp.
De sa att deras nätverk är gammalt och att de inte tillåter VPN och att det antagligen inte är möjligt att ha en VPN-anslutning. De sa också att jag måste samtycka till en öppen anslutning.
Är det sant? Är det möjligt att blockera en VPN i USA sånt här?
De sa att deras nätverk är gammalt och att de inte tillåter VPN och att det antagligen inte är möjligt att ha en VPN-anslutning.
Heh, de kunde inte ha sagt hela sanningen här. Poängen är att de inte vill ha VPN-anslutningar. De vill hålla koll på vad deras nätverksanvändare gör.
Är det sant? Är det möjligt att blockera en VPN i USA sånt här?
Ja, det är mycket sant. Och ja, det är mycket möjligt att blockera en VPN var som helst på det sättet. Det är deras nätverk, det är deras användarvillkor (TOS) som du klickade på innan du använde nätverket. Nästa gång … läs TOS.
Det finns sätt att använda din VPN. Det vanligaste är att använda Port 443 (https-porten). Om deras brandvägg är mycket strikt, finns det andra saker du kan göra.
Jag har stött på detta i hotell WiFi
Prova ett annat portnummer.
Försök använda TCP istället för UDP. Ibland blockerar de UDP av någon anledning.