Den här snubben jag spelar med har en gudkomplex och slog av min partner offline för att denne var oförskämd, och det där skit skrämde mig lite, så hur kan jag förhindra att det händer mig? Eller ännu värre, bli degraderad…
Det handlar om hur din trafik dirigeras. Du kan använda en PC med två NICs anslutna till en VPN som gateway, eller köra en router med inbyggd VPN-klient. Om du frågar om det finns en VPN-klient för Xboxen själva, har jag aldrig hört talas om det. Jag är inte säker på att en VPN skulle stoppa just den typen av attack du pratar om, eftersom det förmodligen var en enkel DDoS, men det kan hjälpa. Att ha en brandvägg med DDoS-skydd gör mycket mer.
Att använda VPN för att spela online ger dig hög ping, så det är inte att rekommendera. Det verkar som om din router blev utsatt för DoS. Det är oftast tillfälligt och värt att inte oroa sig för. Du behöver bara stänga av och starta om din router för att få en ny IP. Om personen som gör detta är någon du brukar spela med, kanske du inte ska spela med honom längre?
Inte bara för din Xbox utan för hela ditt nätverk i allmänhet. När du skaffar en VPN kommer den att tillämpas på din Xbox och allt annat som körs på nätverket du får den för. Prova Express VPN.
Jo, glöm VPN, skaffa en forinet och konfigurera en A/L, då är du säker.
Det du redan har nämnt är korrekt. Du kan också konfigurera en VPN på din router för att säkra alla anslutna enheter.
Vilken är bättre, Express eller PureVPN för spel?
Ja, men jag förstår inte. Hur slog han av din partner offline?
Det är möjligt. Men inte med vilken router som helst. Jag vet att det är möjligt med en Netduma och en Netgear Nighthawk XR500.
De är båda bra för gaming.
Något med hans PC. Han hittade min partners IP och slog av hans WiFi i 5 minuter.
Du vet inte vad du pratar om, eller hur? Vilken VPN som helst kan kopplas till ett nätverk.
Wow, det där är intressant. Jag är inte tillräckligt bra på nätverk för att veta hur, kanske någon smartare kan förklara.
PC:er är mycket mer sårbara för sånt. Något får mig att tro att din partner gjorde mer än att bara spela ett spel… de bytte troligen meddelanden eller var i en chattapp som Discord eller någon annan metod som möjliggjorde att den andra parten kunde lokalisera och attackera hans PC.
Det här händer inte riktigt på konsoler. Tänk också på att om du aktiverar någon form av VPN, kan det öka latensen så du blir laggig när du spelar.
Det finns inga VPN-klienter nativt för Xbox, det enda alternativet är en router som stödjer VPN så du kan VPN:era hela din anslutning men återigen… latens.
De kände inte ens varandra. Vi spelade också Xbox, så jag förstår inte. Det är lite läskigt eftersom jag inte vill bli degraderad. Därför tar jag bilder på min nivå varje gång jag prestigear, så om det händer kan jag maila Treyarch.
En enkel googlesökning bevisar att jag har rätt. Jag tänker inte ta tid att posta länkar. Om du bara tror att du har rätt, låt bli att posta om du inte vet. Jag arbetade som datortekniker i ett par år och utbildades att lära mig detta. VPN kan appliceras via vissa routrar med den funktionen, men det är ovanligt eftersom dessa routrar oftast är dyrare än en vanlig N300-AC1700-router. Därför använder de flesta en betald VPN som Opera, NordVPN etc.
Jag vet att de flesta inte ens bryr sig om detta om de inte har VPN-inställningar i routerens web-UI. Så ja, jag har rätt.