Kan du ha både BitDefender och ExpressVPN samtidigt?

Jag har Bitdefender installerat och undrar om jag kan köra ExpressVPN samtidigt eller om det skulle skapa problem med Bitdefender?

Det borde inte vara några problem. Jag har Bitdefender och NordVPN igång utan några problem.

Så länge du inte försöker använda Bitdefenders VPN-produkt samtidigt som ExpressVPN kommer det inte att vara något problem.

Inga problem här. Jag använder faktiskt båda produkterna och har aldrig stött på några problem. Självklart har jag inte BD VPN.

Har ni alla CyberSec aktiverat samtidigt som BD web-skydd? Borde man ha båda igång eller välja ett av dem?

Jag också. Jag delar din eklektiska stil. “Använd det bästa i varje kategori” har alltid varit mitt tillvägagångssätt för programvara.

Du behöver inte svara, men jag är nyfiken - vilken annan programvara använder du?

Jag använder Macrium Reflect för säkerhetskopior, Glasswire för nätverksövervakning och brandvägg, Evernote för att samla och organisera anteckningar.

Inget illa menat, men NordVPN är definitivt inte den bästa VPN-tjänsten.

Du vet att jag kommer att fråga varför.

Bristande integritet, dataloggning och säkerhetsproblem som har plågat tjänsten.

Mullvad och Proton VPN är mer privata, säkra och helt enkelt bättre VPN-tjänster.

dataloggning

Jag har precis sökt på “NordVPN dataloggning” och de enda referenser jag hittar är sidor (pålitliga som Techradar) som säger att de ABSOLUT INTE loggar.

Så kan du länka mig till en källa för dina påståenden tack?

Tack för det. Efter att ha läst det är jag glad att dataintrånget var litet och att de agerade direkt så snart de upptäckte det.

Nord är bra. Det är den enda incident jag har hört om.