Kan du få en vpn till din Xbox?

Den här snubben jag spelar med har en gudkomplex och slog av min partner offline för att den var ”muntlig”, och det där skiter jag i att det kändes skumt, så hur förhindrar jag att det händer mig? Eller värre, att bli degraderad…

Det beror helt på hur din trafik är rutter. Du kan använda en PC med två NIC:ar anslutna till en VPN som gateway, eller bara skaffa en router som har en inbyggd VPN-klient. Om du frågar om det finns en VPN-klient för själva Xbox:en har jag aldrig hört talas om det. Jag är inte säker på att en VPN nödvändigtvis skulle stoppa typ av attacker du pratar om, eftersom det troligen var en enkel DDoS, men det kan hjälpa. Att ha en brandvägg med DDoS-skydd är mycket mer effektivt.

Att använda en vpn för att spela online ger dig hög ping, så det är inte att rekommendera. Det verkar som att din router blev utsatt för DoS. Det är oftast tillfälligt och inte något att oroa sig för. Du behöver bara stänga av och starta om din router för att få ett nytt IP. Om personen som gör detta är någon du spelar med, kanske du inte ska spela med honom längre?

Inte bara för din Xbox, utan för hela ditt nätverk i allmänhet. När du får en VPN kommer den att tillämpas på din Xbox och allting annat som körs på nätverket du får det för. Prova Express VPN.

Ja, glöm VPN, skaffa en router och konfigurera en/l, så är du klar.

Du kan, som många redan har postat. Du kan också sätta upp en VPN på din router för att skydda alla anslutna enheter.

Vilken är bättre, Express eller PureVPN för gaming?