Folkens jag är så förvirrad vad är skillnaden mellan de två.
Jag läste förklaringen på brave men är fortfarande förvirrad och ärligt talat är det nonsens de säger att med brave med torg-fönster gömmer vi er från ISP. kan vi inte alla göra det med en VPN på alla webbläsare.
Vad är då den egentliga skillnaden?
Även för både brave med torg och torg själv behöver jag separat VPN för att använda?
Och slutligen, om jag går till onion-webbplatser med brave med torg och torgwebbläsaren själv, vad är skillnaden?
Snälla någon förklara detta för mig jag är illa fast i detta ämne och jag behöver veta.
Använd torgwebbläsaren. Brave-webbläsaren har läckt DNS-förfrågningar tidigare
Och nej, du behöver inte en VPN
Hej. Skillnader mellan Torg och VPN:
VPN kommer att dirigera all din trafik (som tidigare är krypterad) genom en av deras servrar i nätverket. Servern kommer att meddela världen att din IP-adress är dess egen eller en tilldelad av nätverket.
Torg-webbläsaren är ett nätverk som vidarebefordrar webtrafik genom flera noder som underhålls av volontärer. Även om det är mycket långsamt är Torg-anslutningar och ursprungliga IP-adresser omöjliga att spåra tillbaka till startpunkten.
Här är källbeskrivningen ovan 
När det gäller säkerhet är Torg mycket säkrare än en VPN men har en lägre hastighet. Det är inte heller nödvändigt att använda en VPN samtidigt som man ansluter till Torg och skapar bara ett extra lager av säkerhet (vilket inte är nödvändigt)
Mitt förslag till dig är att använda Brave för vanlig surfning eftersom det har högre hastighet (det är också bättre att aktivera en VPN när du använder Brave) och om du vill logga in på onion-sidor, se till att använda Torg-webbläsaren
Jag är ledsen, mina förklaringar är långa. Jag hoppas det är till hjälp.
Använd Tails eller Whonix!
Folkens, varför inte använda en VPN medan man använder Torg? Det är verkligen säkrare att inte använda en på Torg ??
Brave är bara för modiga jävlar. Om du klarar det, gå vidare med det. Om du är en liten bög och är för rädd, kan du bara använda vanlig Torg-webbläsare aka. Bitch Tor.
Ja varför inte brave är inte tillräckligt, använd chrome eller edge eller bing eller kalkylator. Torg fungerar på allt
du är genz, eller hur?
Disclaimer (Försök inte det, det kommer att bli kaotiskt att använda andra metoder för att surfa på Torg än det officiella sättet att använda Torg, och utvecklarna rekommenderar att använda Torg-webbläsaren)
(Och använder VPN med Torg, är du hög eller något?
säg till, använder du 2 VPN samtidigt?
det är meningslöst, det kommer att sakta ner din internetanslutning, inget annat, och om Torg, så NEJ, GÖR INTE DET!)
Vad sägs om att jag använder kortvågsradio från en bergsgrotta?
/skratt
De två webbläsarna kan inte riktigt jämföras, men för att hålla sig utanför radarn kan du använda Torg, och för sekretess vid vanlig surfning kan du använda Brave. du kan också kolla detta källa