Jag vet att den ekonomiska situationen inte är särskilt bra här i Argentina, men Blizzard, ur ingenstans, höjde prenumerationspriserna med nästan 500%
Så det suger, men också är logiskt.
Priserna för prenumerationer i Argentina var faktiskt en stor bidragande orsak till botproblem i Classic, eftersom det genom VPN-trick var ganska lätt för dem att få sina prenumerationer till en bråkdel av priset. Den loopholen har fått stor traction som något folk ville få bort.
Det suger bara att argentinska spelare hamnar i skottlinjen.
Förmodligen för att bekämpa trick som många botmakers använder för att få billiga prenumerationer för deras bot-konton.
TILLÄRDE - Argentinska betalade mindre än 1,50 dollar per månad för sina prenumerationer tidigare, och det är nu kring 7 dollar.
För att ge lite kontext om varför detta suger:
- För närvarande är minimitjänslönen per månad i Argentina 21 600 dollar.
- Den här bilden säger att kostnaden för en prenumeration per månad är 566 dollar (den billigaste) men i verkligheten måste du också lägga till 65% skatt. Så det verkliga priset är runt 934 dollar per månad
- Om du tjänar minimilön, går runt 4,36 % av din inkomst till detta spel bara för att spela.
I Brasilien gick vi från R$28 till R$40 på 6 månader, med vår ekonomi så här. Många kommer sluta spela.
Hur fick du 500 %? 6 månader var 1799 nu 3400
Ni glömmer också att de kan banna botmakare istället för att fucka upp resten av spelarna… Du vet… Med de anställda de avskedade från QA och de kommande nedskärningarna i Latinamerika och Europa.
Falsk dikotomi
I Brasilien höjde Blizzard priserna på prenumerationer med 20% igår.
Någon från Argentina här. Du måste ta med i beräkningen att vi har två skatter som gäller för köp med utländsk valuta (även om det sägs att det är i pesos, så syns det som en kostnad i US dollar på kreditkortsfakturan).
Till det priset läggs ytterligare 65% till.
Så, istället för 650 pesos per månad, är det faktiskt över 1000 dollar.
Jag vet att många tycker att det är orättvist att priset var tidigare, men vår ekonomi och valuta är verkligen hemsk. Och jag vet att många argentinska kommer tvingas sluta spela efter detta.
Jag undrar hur detta kommer att påverka befolkningen på Ragnaros, jag vet att många spelare från Latinamerika servrar betalade sin speltid med Argentinas hemsida.
Och jag var ledsen över 10% prisökning i Ryssland.
Under tiden betalar vi 15 dollar i Colombia
I dollar + växlingsavgifter + moms lol.
Jag kollade just mina kontoprisar, de är fortfarande desamma.
Redigerar: varför får jag nedröstning min vän. Ósea, jag ljuger inte lol
Jag är ny spelare från Argentina. Jag började spela för 2 veckor sedan och den här nyheten fick mig att avbryta min prenumeration. Jag kommer fortsätta i GW2.
Så priset per månad var 150-180 ARS tidigare? ARS = 0,011 dollar. Det verkar konstigt att det var <$2 per månad tidigare?
Eller, är det för att ARS har gått ner mer än 80 % de senaste åren? Det förklarar nog det, Blizzard fick inte mycket pengar från Argentina eftersom en månad var värd en dollar eller två. Detta avslutar förmodligen deras spela för många argentinska, men jag undrar om det fanns sätt för vissa parter att dra nytta av att köpa billiga saker med ARS och kanske sälja dem vidare? Det är logiskt varför företaget inte vill att deras saker ska kosta nära ingenting.
Jag vet inte var du får 500%, jag brukade betala runt 350 per månad för spel, nu är det 1400 för 2 månader, vilket är en 100% ökning. Jag slutar fortfarande spela eftersom spelet mest är sysslor och PvP, vilket är hemskt just nu, så det är inte värt att betala 2400 efter skatter för ett spel jag måste kämpa för att få lite nöje av.
De höjde nyligen kanadensiska prenumerationspriser till 19 USD per månad.
Ja, jag känner verkligen mig förbannad för att Blizzard bokstavligen kickar ut mer än 50 % av argentinska spelare, inklusive mig själv, lol.
De höjde också priset på ALLA spelservicetjänster med ungefär 55/60%.
Jag var på väg hem från jobbet för att köpa en factionsöverföring och de gör skit samma. Mierda.
I USD är det 6,20 till 7,10 dollar för alla som undrar. Så jag antar att det brukade vara $1,25 till $1,40 per månad tidigare?
Jag förstår verkligen inte ekonomi, jag skulle ha trott att ett ställe med så billiga varor och låga löner skulle självkorrektera via exportförsäljning och internationella företag som anställer där.