Jag vet att den ekonomiska situationen inte är direkt bra här i Argentina, men Blizzard, ur ingenstans, höjde abonnemangspriser med nästan 500 %
Så det här suger, men det är också logiskt.
Priset på abonnemang i Argentina är/var faktiskt en stor bidragande faktor till botproblem i Classic, eftersom det via VPN-trick var ganska enkelt för dem att få sina abonnemang till en bråkdel av priset. Denna lucka har blivit ett problem som folk velat fixa.
Det är bara tråkigt att argentinska spelare fastnar i skottlinjen.
Antagligen för att bekämpa de knep som många botare använder för att få billiga abonnemang för sina bots.
Jag visste inte att argentinska betalare betalade mindre än 1,50 dollar i månaden för sina abonnemang innan, och det är nu ca 7 dollar.
För att ge lite kontext om varför detta suger:
- För närvarande är miniminönen per månad i Argentina 21 600 dollar.
- Denna bild säger att abonnemangskostnaden per månad är 566 dollar (baserat på det billigaste), men i verkligheten måste du också lägga till en 65 % skatt. Så det verkliga priset är omkring 934 dollar per månad.
- Om du tjänar minimi lön, går ungefär 4,36 % av din inkomst till detta spel bara för att spela.
I Brasilien gick vi från R$28 till R$40 på 6 månader, med vår ekonomi som den är kommer många sluta spela
Hur fick du 500 %? 6 månader var 1799 nu 3400
Ni glömmer också att de kan banna botare istället för att straffa resten av spelargänget… Du vet… Med de anställda de avskedade från QA och de kommande uppsägningarna i Latinamerika och Europa.
Falsk dikotomi
I Brasilien höjde Blizzard abonnemangspriser med 20 % igår
Någon från Argentina här. Du måste ta hänsyn till att vi har två skatter som tillämpas på inköp i en utländsk valuta (trots att det står i pesos, visas det som en utgift i US-dollar på kreditkortsräkningen).
Till det priset måste du lägga till en 65 % extra avgift.
Så istället för 650 pesos per månad är det faktiskt över 1000 dollar.
Jag vet att många tycker att det inte är rättvist att priset vi brukade betala var, men vår ekonomi och valuta är verkligen dålig. Och jag vet att många argentinska kommer att tvingas sluta spela efter detta.
Det roliga är att om detta verkligen är ett försök att stoppa folk från att använda VPN för att skapa argentinska konton, gör det ingen skillnad. De personer som inte behöver betala skatterna vi gör, eftersom de inte använder argentinska kreditkort.
Jag undrar hur detta kommer att påverka befolkningen på Ragnaros, jag vet att många spelare från LATAM-servrar betalade för sin speltid via Argentinas webbplats.
Och jag blev ledsen över en 10 % prisökning i Ryssland.
Medan vi betalar 15 dollar i Colombia
I USD + växelkostnader + moms hahaha.
Jag kollade också min kontoavgift och den är fortfarande samma.
Redigerings: varför nedvärderar du min vän. Ósea, se på att jag inte ljuger hahaha
Jag är en ny spelare från Argentina. Jag började spela för 2 veckor sedan och den här nyheten fick mig att säga upp mitt abonnemang. Jag fortsätter i GW2
Så pris per månad var 150-180 ARS tidigare? ARS = 0,011 dollar. Det verkar konstigt att det var <$2 per månad tidigare?
Eller, är det för att ARS verkar ha gått ner mer än 80 % de senaste åren? Jag antar att det förklarar det, Blizz fick inte mycket pengar från Argentina eftersom en månad var värd en dollar eller två. Detta slutar troligen deras spel för många argentinska, men jag undrar om det fanns något sätt för vissa parter att tjäna pengar på att köpa billigt i ARS och kanske sälja det vidare? Det är logiskt varför företaget inte skulle vilja att deras saker kostar nästan ingenting.
Jag vet inte var du får 500 %, jag brukade betala runt 350 per månad för speltid, nu 1400 för 2 månader, vilket är en ökning med 100 %. Jag tänker fortfarande sluta eftersom spelet mest är sysslor och pvp, vilket är värdelöst atm, så det är inte värt att betala 2400 efter skatter för ett spel jag måste anstränga mig för att få glädje av.
De har nyligen höjt kanadensiska abonnemangspriser till 19 USD per månad
Ja, jag känner mig faktiskt arg eftersom Blizzard bokstavligen utesluter mer än hälften av de argentinska, till och med jag, lol.
De har också höjt priset på ALLA spelservicetjänster med cirka 55/60 %
Jag var precis på väg att köpa en factionsöverföring och de gör detta skit. Mierda.
I USD är det $6.20 till $7.10 för någon som undrade. Så jag antar att det brukade vara $1.25 till $1.40 per månad tidigare?
Jag förstår inte riktigt ekonomi, jag skulle tro att en plats med så billiga varor och låga löner skulle rätta sig själv genom exportförsäljningar och internationella företag som anställer där.