Hej. En av de största annonseringsgrejer jag ser med nästan alla VPN:er är möjligheten att titta på saker från olika länder på deras streamingtjänster. Men om jag byter till ett annat land med min VPN och går till Netflix eller Prime, vet de att jag använder VPN. Alla säger detta, men jag har bokstavligen aldrig kunnat se något från det landet som reklamen säger.
Nåväl, i det här fallet ljuger inte de VPN-annonserna, rent tekniskt. Strömningstjänster hittar helt enkelt ett sätt att upptäcka VPN genom att använda en lista över kända IP-adresser som ofta används som VPN. Du måste bara hitta en server som inte är flaggad som VPN (ännu).
Aldrig tro på annonser rakt av. Någonsin. Du kommer att upptäcka att de flesta annonser bara är så här.
Det enda du och många andra gör fel är att lita på annonserna.
De flesta VPN-leverantörer är bara intresserade av en sak, och det är att få dig att skriva under ett långt kontrakt. De erbjuder ofta ett mycket lågt månadspreis om du tecknar ett avtal på 3-4 år. När du upptäcker att du inte kan använda det för streaminginnehåll från andra länder ger de dig bullshit när du klagar.
Ingen VPN-leverantör kan lova att du kan streama från ett annat land med deras tjänst. Om de gör det ljuger de.
Webbplatser, inklusive streamingföretag, har full rätt att bestämma vilka typer av besökare de vill acceptera. Om de inte vill ha besökare som använder VPN är det deras rätt att neka dessa besökare. Det är inget VPN-leverantörer kan göra åt, såvida de inte äger streamingtjänsten.
Det är ganska lustigt, när jag inte använder VPN tror Netflix att jag använder VPN. Jag tycker att man måste sätta standarden med VPN och använda det non-stop.