Jag satte upp en WireGuard vpn i mitt hus och har haft min telefon på den dygnet runt i några dagar nu. Fått detta meddelande från Verizon som jag aldrig sett förut… ganska creepy är det faktiskt

Jag satte upp en WireGuard vpn i mitt hus och har haft min telefon på den dygnet runt i några dagar nu. Fått detta meddelande från Verizon som jag aldrig sett förut… ganska creepy är det faktiskt

Hej användare, vi har märkt att vi inte kan se eller samla in data från din internetanvändning, här är en app som hjälper till med det. Med vänlig hälsning ISP.

Skulle inte köpet av en VPN från din ISP kunna minska en stor del av poängen med att ha en VPN?

Jag fick samma meddelande. Jag tror att de bara försöker få mer “en lösning” särskilt nu när VPN:er är “mainstream”. Och tekniskt felinformerar de folk på grund av mängden annonser som sprids.

Jag fick samma meddelande från Verizon för några dagar sedan och jag har inga VPN- eller nätverksappar på min telefon. Fick ett 20-sidigt brev om telefonförsäkring och säkerhetsändringar för några veckor sedan från dem också.

“Ta kontroll över din identitet med alltid påslagen mörk webövervakning” vad i helvete betyder det?

Det är lätt för ISP att se att all din trafik är krypterad och riktad till en enda destination. Jag antar att Verizon har implementerat någon automation för att skicka VPN-reklam till folk som faktiskt använder VPN.

Eller så kanske det bara är en slump :slight_smile: