Microsoft store kommer inte att uppdatera några applikationer och har inte gjort det på länge. Var tvungen att avboka gamepass för ett tag sedan eftersom jag inte kunde få åtkomst till det. Jag har tillbringat dagar av och på med att testa olika metoder för att försöka åtgärda detta problem utan framgång. Jag har försökt att ominstallera Windows medan jag behåller alla mina filer och applikationer, och det fungerade inte, och jag vill undvika att behöva ominstallera Windows och börja om från början med tanke på mängden applikationer jag har och hur tråkigt det skulle vara att få allt tillbaka till hur jag behöver det.
Detta är vad jag får när jag försöker uppdatera applikationer via Microsoft Store
Prova en in-place reparation:
I en nötskal laddar du ner Windows 11 .iso-filen, högerklickar & väljer Montera, dubbelklickar sedan på setup & följer instruktionerna för att fortsätta installationen.
Se till att behålla appar & filer är automatiskt markerat.
Observera att en reparationsinstallation inte är en återställning, detta är ett sista försök att reparera en PC utan en ren installation. Om detta misslyckas med att åtgärda problemet krävs oftast en ren installation.
Hej u/xhzrdx, tack för att du postar till r/WindowsHelp! Oroa dig inte, ditt inlägg har inte tagits bort. För att vi bättre ska kunna hjälpa dig, försök att inkludera så mycket av följande information som möjligt! Inlägg utan tillräckliga detaljer kan tas bort efter moderatorernas bedömning.
Modell på din dator - Till exempel: “HP Spectre X360 14-EA0023DX”
Dina Windows- och enhetsspecifikationer - Du hittar dem genom att gå till Inställningar > “System” > “Om”
Vilka felsökningssteg du har utfört - Även små saker du provat (som att starta om) kan hjälpa oss att hitta en bättre lösning!
Eventuella felmeddelanden du fått - De där långa felkoderna är inte nonsens för oss!
Skärmdumpar eller loggar av problemet - Du kan ladda upp skärmdumpar och annan användbar information i ditt inlägg eller kommentar, och använda Pastebin för text (som loggar). Du kan lära dig att ta skärmdumpar här.
Alla inlägg måste vara hjälpsökande/supportrelaterade. Om allt fungerar utan problem är detta förmodligen inte rätt subreddit för dig, så du bör också posta på en diskussionssubreddit som /r/Windows.
Slutligen, om någon hjälper och löser ditt problem, vänligen ta inte bort ditt inlägg! Någon i framtiden med samma problem kan snubbla över detta tråd, och samma lösning kan hjälpa! Lycka till!
Som en påminnelse, detta är en hjälpsubredit, alla kommentarer måste vara ett uppriktigt försök att hjälpa OP eller på annat sätt positivt bidra. Detta är inte en plats för skämt och satiriska råd. Dessa kommentarer kan tas bort och leda till avstängning.
Detta tar bort butiken från datorn och installerar den igen för alla användare på datorn, förutsatt att du har administratörsbehörighet på maskinen. Vanligtvis är detta mitt första steg när Microsofts kärnappar har ett problem.