Jag har varit kund i mer än 4 år nu, min automatiska förnyelse närmade sig och av någon anledning misslyckades betalningen med PayPal. Jag blev mycket förvånad över att det är omöjligt att byta betalmetod LOL. så nu vill de att jag ska betala ett högre pris för ett tekniskt problem som inträffade på deras sida. Jag försökte resonera med deras tekniska supportteam, men de är helt värdelösa.
Mitt råd till alla här är att ALDRIG KÖPA SURFSHARK.
Hej, jag är oerhört ledsen att höra att du stötte på detta problem med din autoudlösning och vår kundsupport. Det finns olika faktorer som kan orsaka att en betalning inte går igenom, och ibland är det inte möjligt att avgöra om problemet var från vår sida eller från din betalningsleverantörs sida.
Jag skulle uppskatta om du kunde kontakta oss direkt på [email protected], där vi kan ta en ny titt på detta fall och se vad som kan göras.
Använt Surfshark länge, och har aldrig haft några problem. Jag hade lite problem med min Incognito-prenumeration för ungefär ett år sedan och fick ett svar på mitt mejl inom två timmar, och hela saken blev fixad. Min poäng är att det är ett företag och det kan uppstå problem, men det händer. De vill ha ditt beskydd och jag prenumererade bara på Surfshark eftersom jag blev lurad av ExpressVPN, vilket i efterhand är ganska nära ditt scenario, bara ett annat företag.
Gör bara ett nytt konto, det är billigare än att förnya.
Jag tror att sådant händer med alla företag och surfshark som företag är inget undantag med tanke på de flesta affärsintressen. Så jag tycker du bör fortsätta kämpa för detta och uppdatera oss på Reddit med deras svar, det verkar orimligt att du ska betala ett högre pris. Jag har dock själv en positiv erfarenhet av att interagera med surfshark. Kundsupporten har varit hjälpsam och företaget gör det värt att stanna som kund, där jag kunnat lägga till i mitt abonnemang som i ett försäljning etc. Jag hade ExpressVPN tidigare, också ett utmärkt VPN med hjälpsam support när problem uppstod, men de var i början dyrare och gjorde absolut ingenting för att jag som kund skulle vilja stanna.
Jag också. Har inte löst ett anslutningsproblem; får en begäran att granska kundtjänst. Ger 2 stjärnor och noterar att ärendet är väntande, långsamt.
Kan inte lämna recensionen.
Det spelar ingen roll, det är extremt enkelt att byta till en annan betalmetod. Men er giriga tekniska support bestämde att jag ska betala som en helt ny kund, förlåt, jag går inte på det.
Bara för att ExpressVPN inte är bra betyder det inte att andra företag ska agera på det sättet. Jag har mejlat dem flera gånger och fått samma svar varje gång..
Det är inte så, det är faktiskt poängen med detta inlägg..
Det här är svaret jag fick från moderatoren som föreslog att jag skulle kontakta honom direkt (samma svar som deras vanliga kundsupport, “avslutad” betyder i princip att de blockerat betalningen från deras sida för att tvinga mig att betala mer. REN SKIT):
Hej där,
Tack för att du kontaktade oss.
Jag undersökte detta ärende och tyvärr verkar det som att planen du hade tidigare har helt avslutats, och du kommer inte kunna köpa den igen.
När Surfshark började, hade vi endast 500 tillgängliga servrar. Sedan dess har vi utökat inte bara listan över platser du kan ansluta till (vi har nu över 3 200 servrar i 100 länder), utan även våra funktioner. Det betyder att du kan njuta av de snabbaste hastigheterna på marknaden och mer tillgång till globalt innehåll än någonsin tidigare.
Enkelt uttryckt har dessa förbättringar medfört ökade kostnader - därför måste vi justera våra priser för att fortsätta ge dig den bästa online-säkerheten, anslutningskvaliteten och hastigheterna du litar på.
Ursäkta besväret, men för närvarande är priset som erbjuds för detta paket av vårt kundsupportteam det billigaste tillgängliga alternativet. Om du vill kolla igen, här är länken: @@@
Ha en underbar dag, och låt mig veta om du har fler frågor.
Bästa hälsningar,
Community Manager, Miles
Hej, vi skulle gärna undersöka de problem du hade med anslutningen. Först rekommenderar jag att du provar de möjliga lösningarna som listas i denna guide:
https://support.surfshark.com/hc/en-us/articles/360019789439-How-to-troubleshoot-connection-issues-unable-to-connect
Om problemet kvarstår, vänligen låt oss veta på [email protected].
Okej, jag förstår problemet bättre nu. Men orsaken är nu en misslyckad betalning, eller fick du ett meddelande från surfshark om att din nästa betalning skulle bli högre? För ett planerat prishöjning är acceptabelt, men det jag förstår är att det inte var en planerad ökning, men om din betalning hade gått igenom hade du fått det rabatterade priset? Och nu vill de höja det för dig eftersom betalningen misslyckades. Det låter inte okej alls, eftersom det inte var ditt fel att betalningen inte gick igenom och det kan mycket väl vara ett fel hos deras sida. Jag tycker att du definitivt bör använda dessa punkter i argumenten med dem.
När du väljer den snabbaste platsen tar vår applikation hänsyn till inte bara avståndet, utan även belastningen på servern, så om den upptäcker att du skulle få snabbare hastigheter med en server i ett annat land, kopplar den dig dit. Om du vill alltid ansluta till UK-servrar rekommenderar jag att du använder alternativet “närmaste plats” istället.
När det gäller de instabila anslutningsproblem du nämnde, om du ofta blir frånkopplad oväntat, kan det indikera viss störning med ditt nätverk. Det vore bra om du kunde ändra din anslutningsprotokoll genom att gå till Surfshark-appen → Inställningar → VPN-inställningar.
Om inget av de tillgängliga protokollalternativen hjälper, kontakta vår kundsupport på [email protected] - de kommer att undersöka vidare och hjälpa dig.
Hur får du ett år för mindre än 10$?
hur är det ens möjligt
Fan, kan du skicka DM till mig också? Jag skulle verkligen uppskatta det
Kan du göra samma för mig också, det är nästan dags för förnyelse.
Kan du skicka DM till mig också? Det är dags för mig att förnya. Tack.
Tänker på att skriva på för SS, kan du skicka DM till mig också snälla?