Jag försöker få tillgång till Nord VPN på Chrome och det händer, finns det någon lösning här?
Helt enkelt är det blockerad i din region.
Det finns några anledningar till att detta kan hända. Först, försök att öppna sidan från några olika webbläsare. Försök först Firefox och om du fortfarande inte kan nå webbplatsen, försök Chromium, Vivaldi, Brave eller Opera. Se också till att inaktivera alla dina tillägg när du gör detta. Ett tillägg kan blockera sidan.
Om du fortfarande inte kan få tillgång till den kan det vara så att din Internetleverantör blockerar webbplatsen av någon anledning. Det är inte ovanligt att Internetleverantörer blockerar vissa webbplatser. Försök att använda någon av proxy-webbplatserna listade i denna artikel. Testa några olika servrar och åtminstone en utanför det land du är i. Om du kan ansluta är det sannolikt att Nord VPN blockeras av din ISP. Du kan använda en proxy för att få tillgång till sidan. Jag tror att Nord VPN-programmet fortfarande borde fungera även om webbplatsen är blockerad. Jag är dock inte säker.
Du kan också prova att använda en offentlig DNS för att se om du kan ansluta till sidan. Någon nämnde Google DNS i den här tråden, vilket är bra. Personligen föredrar jag Cloudflares offentliga DNS eftersom den är snabbare och mer pålitlig.
Hur blockerar jag det? Jag behöver Nord VPN.
Om du fortfarande inte kan komma åt det, ändra din DNS, ladda ner TOR och få tillgång till NordVPN med Tor-browsern.
Du kan prova Google DNS? Det är åtminstone så jag kan kringgå vissa finska blockeringar som Pirate Bay.
Inte säker på om du kan se detta https://support.nordvpn.com/Connectivity/Troubleshooting/1047409912/Nordvpn-com-is-telling-me-Invalid-security-certificate.htm
Det kan inte vara blockerad i Storbritannien, jag googlar det.
Det är lugnt, tack. Jag använde istället Tor.