Jag är Turbo-användare och börjar se annonser nu

Någon som kan förklara varför jag betalar 9 dollar för Turbo och nu börjar se annonser. Jag vet att det bara är en sidonymn, men hur länge dröjer det innan Turbo-användare börjar se “mindre” vanliga annonser än vanliga tittare?

Kolla om du har en ad blocker eller annan webbläsartillägg som kan störa. Jag har aldrig sett en enda annons med Turbo.
Är det någon som vet om Turbo fungerar på kanaler där det är annonser för prenumeranter?

De behöver visa dessa typer av annonser oftare än fullskärmsannonser.

Turbo här, ingen annons här.

Alla annonser borde vara av den här typen. Visst, det är fortfarande lite irriterande, men man blir inte utelåst från diskussioner/utbrott.

Jag har Twitch Turbo. Varför ser jag fortfarande annonser?
Som Turbo-prenumerant kommer du aldrig att se annonser, med undantag för hemsidesupptåg. Vid sällsynta tillfällen kan tredjepartsprogram göra uppdateringar som påverkar din Twitch-upplevelse. Om du ser annonser medan du är en aktiv Turbo-prenumerant kan du lösa detta ofta genom att inaktivera tredjeparts-tillägg eller webbläsartillägg.
Har du bekräftat att ditt Turbo-abonnemang inte nyligen har gått ut? Kontrollera om du har tillgång till andra Turbo-förmåner som emote-set eller chattmärken, eller besök Twitch → Övriga prenumerationer.
Använder du Twitch-videospelaren? Alternativa spelare kanske inte loggar in på rätt sätt för att hämta din Turbo-status och annonsfria förmåner.
Prova en annan webbläsare, eftersom vissa kan ha inbyggda ad blockers.
Om du efter att ha inaktiverat tillägg och fullföljt föregående steg fortfarande behöver hjälp, kontakta Twitch Support via denna länk och låt oss veta att du försökte stegen i denna artikel.

Jag har aldrig sett en annons med Turbo. Jag kommer att avboka så fort jag gör det.

Ja, jag gick nyligen med i Turbo också och får fortfarande annonser, men för vad det är värt är det förmodligen 90% färre annonser än utan det…

Alla annonsblockerare inaktiverade för Twitch också.

Stäng av ad blocker för Twitch.

Om du har en Ad blocker eller ett integritetstillägg (DuckDuckGo privacy essentials t.ex.) kan det trigga Twitch att visa annonser igen. Bara avaktivera för webbplatsen, det borde lösa problemet.

Jag kan tillägga att min senaste Turbo-transaktion gick igenom utan problem och detta var på mobilen.

Betala inte 9 dollar till Amazon. Ladda ner Ghostery och ublock origin (en av dem kan blockera alla annonser på Twitch, men jag vet inte vilken eftersom jag har båda och inte bryr mig tillräckligt för att kolla) och betala inget för att slippa annonser.

Jag kollade de andra “förmånerna” med Turbo och de är värdelösa. Slöseri med pengar. Kan inte rekommendera alls.

Installera Adblock & Ta reda på det.

Det är första gången jag hört talas om Turbo. Jag trodde att du skämtade, det verkar som att skämtet är på oss.

https://youtu.be/18VM1xZQdXc

Jag började se dessa Amazon-annonser efter att ha besökt Amazon Tyskland. Gick tillbaka till Storbritannien och de Amazon-annonsen försvann från Twitch. Jag är inte Turbo-användare.

Ja, Turbo borde vara en 100% annonsfri upplevelse. Kom ihåg att det är Twitch-annonser, så som FAQ:n säger: Om en Twitch-tillägg, tredjeparts webbläsartillägg, streamarens annonser (som en YT-video eller något annat), sponsrade segment, eller en annons i ett spel som streamas, osv. (med andra ord, saker som Twitch själva inte har kontroll över) ser du fortfarande de.

Observera också att vissa ad-blocker-tillägg blockerar Twitchs annonsservrar; vilket i sin tur blockerar deras möjlighet att se din inloggningssession och därför serverar annonser till dig, trots att du är Turbo-användare (detta kan också hända för prenumeranter!). Inaktivera dina ad blockers på Twitch för att förhindra att detta händer.

(Och ja, Twitch utformade detta för att göra det ännu mer irriterande att använda ad block!)

Prova att logga ut eller rensa webbläsarens cookies.

ad blocker eller annat webbläsartillägg som kan störa

Varför är detta ens ett förslag? Vad fan? Det borde inte finnas någon anledning att ad-blockers ska få annonser att visas.

Så vitt jag förstår har det inte för närvarande något system för att verkligen kunna tjäna pengar på dessa annonser. För tillfället använder Twitch dessa för att försämra tittarupplevelsen för att öka prenumerationer/Turbo-användare.

I de stream jag har sett, kan folk dra nytta av AIP eller att köra annonser för att stänga av förhandsvisningar, men dessa annonser spelas bara mellan fullskärmsannonser ändå. Min uppfattning är att trots att streamers tjänar lite pengar på dem, har användarbasen inte klagat tillräckligt för att motivera folk att stänga av dem (de är automatiskt aktiverade i inställningarna och kan stängas av).

De gör inte det, eftersom de får mindre pengar.