Jag är japansk men bor inte i Japan. Letar efter sätt att ansluta till JP-servrar

Jag är ny på det här spelet och försöker lära mig grundläggande om LoL från mina japanska vänner. Tyvärr accepterar inte japanska servrar åtkomst från utlandet. Mitt förstaspråk är japanska så jag kan kommunicera med mina lagkamrater utan problem och ping mellan mitt hem och japanska servern för annat spel är ca 100 ms så jag tror att ping heller inte skulle vara ett problem.

Jag har ingen kunskap om tekniska saker som VPN:er. Så jag vill fråga om sätt att spela på JP-servrar.

Tyvärr accepterar inte japanska servrar åtkomst från utlandet.

Det gör de väl? Jag har spelat i Japan från NA. Ping är dock inte jättebra.

Du behöver bara ansluta till Japans server via VPN, när du väl är inne i spelklienten kan du enkelt koppla från och vara i ordning.

Jag skapade ett konto på League-webbplatsen, loggade in i klienten och spelade. Jag förstår inte vad någon av texterna betyder och ping var galet hög, runt 300, så jag gav upp idén att spela där.

Hej! Jag är amerikan men bodde i Yamaguchi i två år.
Är inte jättelyckad, men ville öva japiska, så jag skrev en kommentar.

Om du vill spela på en amerikansk server, lägg till Jeredo (ジェレド) som vän.

Lycka till!

Var försöker du börja?

De blockerar åtkomst från länder som ligger nära Japan.

Jag insåg precis att JP-servern bara blockerar tillgång från länder nära Japan.

Långsamt. Då är din enda möjlighet förmodligen en VPN, om du inte nöjer dig med att spela på en kinesisk server, vilket är troligt eftersom många japanska spelare är där nu eftersom den japanska servern är ny och inte särskilt populär. Tyvärr kan du inte spela med vänner. Förlåt.

Jag bor i Australien och kan komma åt japanska servern.

Om du verkligen vill spela med vänner är VPN det enda alternativet. Men om du kan nöja dig med en annan metod, prova Garena. Dock kommer din internethastighet sannolikt att sjunka, och du kan inte spela ordentligt.

Okej. Finns det några VPN-tjänster som är enkla att använda och gratis?

Jag kan inte personligen ge råd om det eftersom jag aldrig haft någon anledning att använda VPN. Hoppas att någon kan svara på det.
Prova att fråga här