Jag är en japan som inte bor i Japan. Letar efter sätt att komma åt JP-servrar

Jag är ny i det här spelet och försöker lära mig grunderna i LoL från mina japanska vänner. Tyvärr accepterar inte japanska servrar åtkomst från andra länder. Mitt första språk är japanska, så jag kan kommunicera med mina lagkamrater utan problem, och ping mellan mitt hem och Japans server för annat spel är ungefär 100 ms, så jag tror att ping inte skulle vara ett problem heller.

Jag har ingen kunskap om teknikprylar som VPN. Så jag vill veta hur man kan spela på JP-servrar.

Tyvärr accepterar inte japanska servrar åtkomst från andra länder.
Ja, det gör de? Jag har spelat från NA till Japan. Men ping är inte bra dock.

Du behöver bara använda VPN för att komma åt Japan-servern. När du väl har gått in i spelklienten kan du helt enkelt koppla bort det så är du okej.

Jag skapade ett konto på League-webbplatsen och loggade in i klienten och spelade. Jag har ingen aning om vad någon av texterna är och ping var dumt högt, ungefär 300, så jag gav upp idén att spela där. lol

Hej! Jag är amerikan, men bodde i Yamaguchi prefektur i två år.
Det går inte så mycket att hjälpa till, men jag kommenterade för att jag vill öva japiska.

Om du vill spela på amerikanska servrar, vänligen lägg till Jeredo (ジェレド) som vän.

Lycka till!