Så jag berättade för folk om undersökningsprogrammet som använder en VPN för vissa av de känsliga data de samlar in från undersökningar. Vilket i sin tur flaggar folk på atlas earth när det öppnas. Detta är var jag är just nu. Jag hoppas att de verkligen tittar på det men det låter som att de tittar på hårdvara och inte programvara? Jag är inte säker… väntar fortfarande på mitt AB från Zoup! Jag håller inte andan för det heller.
Varje undersökningsprogram som tvingar dig att gå via en VPN är minst sagt skumt, och gränsar till olagligt (för dem, inte för dig).
Varför?
De flesta legitima undersökningar riktar sig mot specifika demografier, inklusive plats. Att använda en VPN kan maskera/ändra din plats.
Så, du är i Wisconsin men de vill visa dig en undersökning om choklad i Virginia? Bara ändra inställningarna i VPN och voilà… du är i Virginia och kan svara på undersökningen.
Problemet är att företaget/gruppen som betalar för undersökningen är intresserad av åsikter om choklad för folk i Virginia, inte folk i Wisconsin som låtsas vara i Virginia.
För att vara tydlig, detta är inte DITT fel.. det är den oetiska appen som försöker tjäna pengar, så de vill ha dina svar på undersökningar som du normalt inte skulle kvalificera dig för.