iOS nordvpn fungerar fortfarande inte på netflix

Jag köpte nord av en anledning: att låsa upp Netflix. Jag hade inget emot att det var skakigt, att behöva prova 3-4 servrar och bli utkastad mitt i tittandet, men för några dagar sedan slutade det fungera helt. Efter att ha följt all deras rekommendation, DNS-adresser, UDP, fungerar det helt enkelt inte. Extended leak-test visar inga problem, men till och med US-servrar (jag är i USA) säger “Ingen internetanslutning.” Windscribe är mycket bättre och gratis.

Det fungerar inte för mig heller. Jag försökte alla rekommendationer online, kontaktade nord tech support, och de sade ‘försök ta bort Netflix-appen och installera den igen’ och ‘försök stänga av och slå på din telefon igen’. När det inte fungerade (uppenbarligen), sa de att de skulle skriva ett ‘ärende’ för sitt tekniska team att lösa problemet och att de skulle skicka mig en kopia av nämnda ärende. Det har gått en månad och jag har inte hört något från dem.

Jag använder nu Surfshark.

Streaming-tjänster lägger ständigt till VPN-server-IP-adresser till sina blocklistor, detta är inte unikt för Nord, nästan alla blockerade direkt. Visst, de lägger till nya servrar med nya IP-adresser, men det verkar inte ta lång tid innan de blir blockerade. Du kan antingen fortsätta testa olika servrar, eller helt enkelt inte använda Nord för streaming. Jag köpte en Firestick och streamar inte längre från min HTPC för att kunna ha Nord på heltid.

Innan jag gjorde det, upptäckte jag att att slå av och på VPN:et orsakade problem med att Google flaggade mig för misstänkt aktivitet (ändrade IP:er från olika platser i USA). Det bröt också ibland min internetanslutning så att jag behövde starta om för att få det att fungera igen. Streaming på en separat enhet och att ha Nord på hela tiden har gjort saker mycket bättre.

Jag bryr mig inte om regionala blockeringar och ser egentligen ingen anledning till det, förutom att kanske fånga en säsong av något som inte kommer att sändas i USA förrän om ett år eller så, men det finns andra sätt att se saker tidigare utan frustration. Om du köpte Nord (eller någon VPN-tjänst) enbart för att låsa upp Netflix, är jag ledsen. Det är exakt därför de blockerar VPNs aktivt från början. Jag är säker på att det fungerade utmärkt för några år sedan innan de upptäckte det.