Jag försöker installera en VPN-klient (Pulse Secure) som kan använda en config-fil så att den automatiskt lägger till VPN-serverinformationen. Jag kan få appen att installera rätt i alla fallen nedan, men installationsprocessen hoppar helt över config-filen om jag inte inkorporerar filen i bilden. Vi vill verkligen inte inkludera filen eftersom den innehåller serverinformation. Här är vad jag gjort hittills:
- (FUNKAR) I en fångad Windows-image med config-filen i en katalog på C:. Använder denna kommandorad: msiexec /i ps-pulse-win-9.1r15.0-b15819-64bit-installer.msi CONFIGFILE=C:\ProgramData\Default.pulsepreconfig /qn
- (FUNKAR INTE) Installerar appen, men ignorerar config-filen. Sätter arbetskatalog till \\server\share\folder. Använder denna kommandorad: msiexec /i ps-pulse-win-9.1r15.0-b15819-64bit-installer.msi CONFIGFILE=Default.pulsepreconfig /qn
- (FUNKAR INTE) Installerar appen, men ignorerar config-filen. Lämnar arbetskatalogen till .\Applications\PulseSecure. Använder denna kommandorad: msiexec /i ps-pulse-win-9.1r15.0-b15819-64bit-installer.msi CONFIGFILE=Default.pulsepreconfig /qn
Jag är förvirrad över vad jag ska skriva i MDT för att den ska förstå/ha nytta av config-filen från en plats annan än en katalog på systemet som imageras. Jag vet att andra program använder en config-fil på detta sätt (MATLAB exempelvis). Så, jag vet att det måste vara möjligt.