Installerar app med config-fil

Jag försöker installera en VPN-klient (Pulse Secure) som kan använda en config-fil så att den automatiskt lägger till VPN-serverinformationen. Jag kan få appen att installera rätt i alla fallen nedan, men installationsprocessen hoppar helt över config-filen om jag inte inkorporerar filen i bilden. Vi vill verkligen inte inkludera filen eftersom den innehåller serverinformation. Här är vad jag gjort hittills:

1. (FUNKAR) I en fångad Windows-image med config-filen i en katalog på C:. Använder denna kommandorad: msiexec /i ps-pulse-win-9.1r15.0-b15819-64bit-installer.msi CONFIGFILE=C:\ProgramData\Default.pulsepreconfig /qn
  2. (FUNKAR INTE) Installerar appen, men ignorerar config-filen. Sätter arbetskatalog till \\server\share\folder. Använder denna kommandorad: msiexec /i ps-pulse-win-9.1r15.0-b15819-64bit-installer.msi CONFIGFILE=Default.pulsepreconfig /qn
  3. (FUNKAR INTE) Installerar appen, men ignorerar config-filen. Lämnar arbetskatalogen till .\Applications\PulseSecure. Använder denna kommandorad: msiexec /i ps-pulse-win-9.1r15.0-b15819-64bit-installer.msi CONFIGFILE=Default.pulsepreconfig /qn

Jag är förvirrad över vad jag ska skriva i MDT för att den ska förstå/ha nytta av config-filen från en plats annan än en katalog på systemet som imageras. Jag vet att andra program använder en config-fil på detta sätt (MATLAB exempelvis). Så, jag vet att det måste vara möjligt.

Det jag gjorde var att använda ett skript som kopierar filerna till den lokala maskinen, kör installationen med config-filen, och tar sedan bort filerna.

Det installerar med alla inställningar.

Jag skulle lägga det i ett skript, jag skapar en cab-mapp och lämnar ett icke-känsligt config- och utils-filer där för senare bruk. I ditt fall, ta bort config-filen.

Jag gillar att använda Powershell AppDeploy Toolkit för alla skript eftersom det ger loggning och en konsekvent kommandorad.

Alternativt kan du testa med config-filen i samma mapp som msin:

msiexec /i ps-pulse-win-9.1r15.0-b15819-64bit-installer.msi CONFIGFILE=.\Default.pulsepreconfig /qn

eller

msiexec /i ps-pulse-win-9.1r15.0-b15819-64bit-installer.msi CONFIGFILE=%~dp0Default.pulsepreconfig /qn