Jag surfade på Instagram-webbplatsen via Google på min PC tills bilderna slutade laddas och sidan blev seg. Jag gick och använde telefonappen och hade samma problem; inlägg/berättelser visas, men bilderna laddas inte.
För övrigt är jag 100 % säker på att jag inte är avstängd eller något liknande eftersom jag fortfarande kan skicka och ta emot meddelanden, kommentera, gilla inlägg - allting fungerar som vanligt. Det enda problemet jag har är att berättelser/inlägg eller i princip innehåll inte laddas.
För att åtgärda problemet försökte jag rensa cache för webbplatsen, men det fungerade inte. Jag försökte logga ut och in flera gånger, använda andra webbläsare. Jag försökte ta bort appen och installera om den, men ingenting fungerar.
Tills jag testade att använda VPN på min PC och då kunde jag komma åt Instagram utan problem, så jag antar att problemet är relaterat till min anslutning, men jag vet inte hur jag ska åtgärda det.
Har du förresten Comcast? Hittade du någon lösning? Jag står nu inför samma problem. Jag var tvungen att koppla till VPN för att lämna en kommentar här på Reddit.
Jag har Comcast och har problem med att ladda Facebook och Instagram. Det laddas, men stora delar av sidan är trasiga och videor laddas inte om jag inte är på VPN.
Detsamma för mig, ungefär 30 minuter, och problemen återkommer. Skulle kontakta Comcast om det, men jag känner att det bara skulle vara slöseri med tid lol