Implementering av "gratis" Forticlient VPN med förkonfigurerad profil på datorer (gamla forticlient redan installerad)

Hej,

Jag vill distribuera Forticlient VPN till datorer via Intune. De har redan en äldre version av VPN-klienten installerad.

Jag har redan försökt detta enligt följande instruktioner:

https://docs.fortinet.com/document/forticlient/7.0.0/intune-deployment-guide/776135/configuring-the-forticlient-application-in-intune

Tyvärr fungerade det inte som planerat eftersom instruktionerna inte nämnde konfiguration/profil utan EMS och jag vill distribuera VPN-profilen (SAML-autentisering, gateway,…) tillsammans med installationen. Utrullningen via Intune bör uppgradera den befintliga Forticlient VPN till önskad version (7.0.7.0345) samt vara avinstallationsbar och uppdaterbar via Intune. (och synas i listan över installerade program) Installationen av klienten bör installeras för alla användare på enheten. Kanske har någon här en steg-för-steg-guide för detta?

Stort tack i förväg.

Jag kan inte riktigt hjälpa dig med installationen, men alla inställningar är i princip registkey (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Fortinet\FortiClient), så du kan enkelt skapa en baslinje på en testmaskin, exportera dem och trycka ut dem till klienten.