Hur VPN du in i ditt nätverk?

Först, det skulle vara riktigt coolt om Eero byggde in VPN-funktioner, men jag förstår varför det inte skulle vara en hög prioritet baserat på andelen användare som antagligen vill ha det.

Men, jag behöver det. Det enda alternativet som finns för oss, förutom en separat router och att använda Eero som brygga, är att placera en VPN-server bakom Eero och sedan vidarebefordra vissa portar till den.

Jag vill inte lägga till en router i min setup, eftersom jag valde Eero för dess minimalistiska natur. Jag ersatte separat AP, router och switch med ett Eero. Det är enkelt, genererar mycket mindre värme och föredras.

Det jag ser är att de flesta, inte alla, VPN-lösningar jag har testat som fungerar med Windows, Android och iOS, skapar ett separat IP-nätverk för VPN-enheterna. Om jag kunde lägga till en statisk rutt i Eero tillbaka till detta VPN-nätverk, skulle jag vara helt nöjd.

Så, hur gör du?
Har du en VPN-lösning som lägger klienterna på LAN, istället för deras egen nätverk?
Tvinga Eero att använda en statisk rutt?

Vad är din VPN-lösning?

Jag använder OpenVPN på en unraid-server. Du ställer bara in OpenVPN för att ge tillgång till Eeros subnät (dvs 192.168.7.0/24) och du är redo.

Jag var nyligen i samma situation som du. Jag använde en Unifi USG 3 med Eero i bryggläge. Det var okej, tills USG gick sönder. Jag återgick till att använda Eero som router och WiFi (standardkonfiguration).

Som en del av mitt befintliga Setapp-abonnemang får jag en kopia av Screens. Jag använder det för att fjärransluta till min Mac hemma. Jag vet att det inte är samma sak som en VPN, men för mina behov fungerar det likadant. Kanske skulle det fungera för dig? Eller behöver du kunna komma åt flera enheter via VPN? Om så, kan du fjärransluta till en PC med något som Screens och sedan komma åt det lokala nätverket via det.

Om du inte vill betala för Screens, tror jag att Google erbjuder en Chrome Remote Desktop som skulle fungera.

PiVPN skapar också ett separat subnät? Har du tittat på det? Det står på min att-do-lista att installera, men jag har inte fått tid till det (raspberry pi + PiVPN + port forwarding). r/HomeNetworking är också till hjälp.

Jag har en Asus-router som kör Merlin-firmware (https://www.asuswrt-merlin.net). Den kör en OpenVPN-server som jag ansluter till med olika OpenVPN-klienter.

Gammal Mac mini som kör Mac server-appen med VPN-tjänst. Mini har en statisk IP på nätverket och portar vidarebefordrade. Eero är min gateway.

Jag användes openvpn på min qnap för fjärråtkomst fram till nyligen. NAS:en stängdes av när UPS:en slog till vid strömavbrott. Men avstängningen tog längre tid än det återstående batteritiden och det blev ett hårdt avstängning. Nu har jag PIVPN som en extra åtkomstmetod. Jag ställde också in dataplicity gratis så att jag lätt kan skicka ett wake on lan-kommando till min NAS eller min PC.

ZeroTier. Funkar som en charm. Minimal setup och gratis för den skala jag använder.

Wireguard som körs på en raspberry pi. Fungerar som en dröm.

Jag har ett par olika VPN:er som körs på en QNAP.
Jag har också provat med en liten Ubuntu-server också. Problemet är full tillgång. Den största saknade delen är statiska rutter på Eero.

Jag skrattar litegrann, bara för att det var en USG-3, 8-portars switch och Unifi AC HD-utrustning som jag ersatte med Eero.

Jag kan klara mig med skärmdelning och port forwarding för 90% av mitt bruk.

VPN:et är trevligt eftersom jag reser mycket och det ger mig tillgång till allt. Jag använder det för att hjälpa min fru och barn att felsöka hemautomatisering eller personliga enheter. Dessutom, medan jag uppskattar Encrypt.Me-delen av Eero Plus, kan jag VPN:a och passera all min trafik hemifrån medan jag är på hotell.

Lol. USG är bra när det fungerar, och riktigt rätt irriterande när det inte gör det. Lite som de dåliga Linksys-routrarna jag brukade ha före Eero. Man, Eero har verkligen alla oss bortskämda om något händer och de försvinner.

Sorry, jag har inget annat som kan hjälpa. Det sägs om Eero att om de skulle lägga till möjligheten att VPN:a tillbaka till hemmnätverket, skulle det vara fantastiskt.