- GPS är avstängd
- VPN är inställt på alltid på och att koppla ifrån om det är avstängt
- Ingen SIM-kort. Använder WiFi
Det här är inte en utvecklarfråga. WiFi MAC-adress och ID för sändningstorn är kända platser det är ganska enkelt att slå upp dem. Även utan ett SIM-kort vet telefonen vilka nätverk som är nära, du kan ringa 112 eller andra nödsamtal utan ett.
Din telefon/Google vet platsen för wifi-routrar baserat på enheter som går förbi med platsjänster aktiverade. Om du har WiFi på, letar din telefon upp denna databas för routrarna den kan se och hämtar sin plats.
Sidonote, en VPN hindrar servrar från att veta var du är men inte själva telefonen.
Google-bilar som kör runt och tar bilder registrerar också namnen på alla WiFi runt omkring, deras signalsstyrka när bilen rör sig runt, och lägger den datan i en databas.
När din telefon ser, säg 10 WiFi-zoner, även om den aldrig sett vilken du var ansluten till tidigare, kommer den se 4-5 den känner igen, jämför detta och vet nästan exakt var du är. Den använder inte WiFi-zonens namn, utan deras MAC-adresser, så att du kan se en router från din telefon som de en gång sett tidigare, och de kommer nästan att veta din plats.
Det är ganska noggrant eftersom den relativa styrkan hos WiFi-signaler kan användas för att triangulera dig.
Som andra har påpekat, även utan ett SIM-kort, kan du fortfarande ringa 112. Ett SIM-kort är inte en magisk antenna, det är bara en identifierare de kan inaktivera om du inte betalar dina räkningar.
Om din telefon har ett batteri i sig, kan de spåra dig.
Vilken app, har du plats aktiverat, vilka tillstånd har appen, fick den din plats tidigare och kan ha lagrat den?
Bättre använd mobilt-anslutning istället för Wi-Fi.
WiFi MAC-adress
-
Vad för fråga visar det?
-
Hur kan plats bestämmas via en MAC-adress?
Även utan ett SIM-kort vet telefonen fortfarande vilka nätverk som är nära
Och när den är i flygplansläge?
Frågan är hur du kan hindra det.
Nej, ingenting, inget alls
Inte MAC-adressen på din telefon, utan MAC-adressen på WiFi-routrarna runt dig. Kolla under Platsservicet för WiFi i Inställningar.
Du kan inte.
Redigera: ta ut batteriet. Det är det enda sättet.
Jag tror att du missförstår vad appen gör? Får den faktiskt din plats eller blockerar den dig för att du inte är på en viss plats eller något liknande? T.ex. tjänster som Netflix försöker avgöra om du använder VPN eller liknande, den vet inte din plats bara att du använder VPN.
Överhuvudtaget?!? Absolut ingenting jag kan göra (förutom att ta bort batteriet naturligtvis)??
blockerar dig för att du inte är på en viss plats
Jag tror detta.
Jag använder open VPN för att ansluta till min personliga IP på en annan plats. Så den kan inte veta att jag använder VPN, eller?
Nej, inte på en fysisk telefon.
Inte mer än du kan förhindra att en fysisk telefon kan ringa 112.
Redigera: lite omformulering.
Jag tror du måste vara mycket specifik här.
Säg att du har en PC hemma och den är tillåten att ansluta till en tjänst.
Installera Open VPN-server på den PC:n.
Du åker till Kina där tjänsten inte tillåter anslutningar.
Så du kopplar till din VPN-server hemma och försöker besöka tjänsten på det sättet.
Så mycket som tjänsten kan se är att trafiken bara ser ut som vilken annan trafik som helst från din hem-PC.
Det finns många variabler och specifikationer här, använd också en av de där webbplatserna som visar vad min IP-adress är och se hur din IP ser ut.
Om du dessutom berättar för folk vilken app kan de ge dig mer säkerhet.
Hur kan XprivacyLua göra det då?
Appen ringer för att den är avsedd för samtal. Och jag använder Android.
Eftersom källkoden finns tillgänglig kan du kolla själv.
Min gissning är att den inte lura någon inbyggd app.