Webbplatsen säger alltid att jag är i ett begränsat område, kan jag göra något för att möjliggöra användning på den här sidan för mig?
Kanske läcker din DNS-server? Är du säker på att din VPN verkligen tunnlar din trafik? Prova ett tracert på Windows eller traceroute på Linux (tror jag)
Är WebRTC aktiverat? Körs Flash?
Kortet du använde för att ge dem dina guld?
Besök www.ipleak.net medan du är kopplad till din VPN för att kontrollera typiska IP-läckor.
Den här geolokaliseringstjafset är helt löjligt. Om lagen säger att folk från New York inte får spela, varför försöker du då blocka någon från Maine som får spela bara för att de är i en NY-geolokalisering? Kolla forumen, ni har precis F..at ett gäng användare, tänk på internationella personer och personer som reser i USA eller personer som inte vill ha geolokalisering av integritetsskäl. Så förvirrad över den här taktiken som bara ger er mindre pengar och arga användare. Ni kommer inte vinna i domstol för ni säger “Vi satte upp en geolokaliseringstracker för att blocka folk som reser inom de förbjudna områdena”. Tror ni att det kommer rädda er eller hjälpa er i ert försvar? Oviktigt.
Med det sagt, vem vet hur man kringgår HTML5 Geolocation? Jag har försökt allt, inget verkar fungera. Chrome-emu fungerar inte och browser-tilläggen funkar inte. =(
Ja, det är precis det det är. Och om du inte tillåter plats, låter de dig inte spela. Jag försöker hitta ett sätt att spoofa det, men inget verkar fungera. Jag är från en stat som FÅR spela men kan inte för att jag reser. Vet inte hur de stoppar spoofing-plugins från att fungera… Hej då draftkings, hej fanduel. Idioter…
Hur blockerar man webbplatser från att få tillgång till routers info?
Det här. Försök stänga av WiFi helt på datorn/laptopen du använder.
T.ex. CBS All Access gör liknande kontroller också…om mitt wifi är på (fortfarande via ethernet), får det info om de omgivande wifi-anslutningarna och säjer att jag inte är i USA…när jag stänger av wifi, fungerar det.
Har någon någonsin kommit på en lösning till detta, eller hittat en annan DFS-sajt som inte är lika strikt som Fan Duel och Draft Kings?
Jag är inte säker på hur man gör det.
Jag vet inte vad WebRTC är, men jag tror att DraftKings använder Flash.
Jag har försökt det, jag har till och med försökt använda en webbläsare jag inte använt förut.
Nej, jag har fortfarande mina kreditkort registrerade med min förälders adress i Wisconsin, vilket är en laglig adress.
All information på den webbplatsen visar Wisconsin (mitt mål), men geolokaliseringen visar fortfarande att jag är i Prag. Är det möjligt att DraftKings kontrollerar det?
Jag har samma problem med fanduel. De blockerade mig först.
Öppna kommandoprompten. Skriv tracert www.Google.com med din VPN aktiverad, går det genom din VPN eller din ISP’s IP?
Du kan också använda https://www.dnsleaktest.com och om det är kopplat till din ISP kan det misslyckas med anslutningen till DraftKings.
Om det är det, googla “hur man ändrar mitt DNS sätt operativsystem här” och ändra till primär DNS 8.8.8.8 och sekundär 8.8.4.4 eftersom det är Googles DNS-servrar. Jag var tvungen att göra detta eftersom Windows 10 läckte mitt DNS tillbaka till min ISP på min stationära men Windows 7 gjorde inte det på min laptop.
WebRTC kan läcka din IP via STUN-förfrågningar, om du använder Firefox skriv “about:config” i URL-raden. Sök sedan efter media.peerconnection.enabled och ställ in det på false.
Om du använder Chrome måste du få ett tillägg.
De kan få din IP från Flash beroende på din VPN-klient, se till att inaktivera Flash och se om din region ändras.
Om allt annat misslyckas, googla hur du ändrar ditt DNS i ditt operativsystem, det är ganska enkelt och kan vara din lösning.
Jag är i Prag och det står att det går via Minneapolis och mitt mål är Wisconsin, så jag antar att det går genom VPN:en. När jag skriver ‘var är jag’ i Google visar det att jag är i Wisconsin, men webbplatsen ‘whereamirightnow’ anser att jag är i Prag.