Hej jag spelar på Latin-servern jag vill spela på USA-servrar för att öva min engelska samtidigt som jag har kul kan någon ge information om hur man gör det?
Engelska… och de flesta kommer att vara toxiska för dig som har dålig engelska så det kommer inte att bli kul
Från din skärm där du väljer din spelläge och trycker på spela, bör du se en liten kvadrat med 3 linjer och en prick på varje linje. Den bör vara runt toppen av din profilbild/bannare. Klicka på den så kan du byta servrar. Välj de servrar du vill spela på och avmarkera de du för närvarande är i. Kolla bara vilka servrar som finns i USA. Välj den med bäst anslutningshastighet. Lycka till!
Om du inte är från USA, måste du skapa ett nytt konto. Först, ladda ner en VPN och ändra din region till något land i USA, sedan öppna Riots webbsida. Skapa ett nytt konto medan VPN är aktivt och fyll i formuläret som vanligt, men välj USA som land om du blir tillfrågad om nationalitet/land. Använd det kontot för att logga in i spelet, och nu kan du välja mellan olika USA-servrar. Om du har en oöverkomligt hög ping (60+ ms enligt min erfarenhet, men oftast högre för andra), snälla förstör inte andras matcher genom att spela ranked. Endast du vet hur hög ping som är acceptabel. Mer än så, du kommer att känna dig mycket missgynnad.
Kom igen, han är från en annan server, jag är säker. Detta fungerar inte. Han behöver ett amerikanskt konto med VPN.
Ingen fara tack, detta hjälpte mig och jag spelade mina första 4 matcher utan problem min ping är 60 eller 80 men konstigt nog känner jag ingen lagg mmm jag kommer fortsätta spela tack
Någon speciell VPN du skulle rekommendera?
Du har rätt och jag är dum. Jag är det mest lugna hjärnan i världen, och jag accepterar det
Jag använde just Mullvlad, 5$, ändra din plats till landet och skapa ett nytt konto - efter att kontot är skapat behöver du inte använda VPN längre. Jag spelar med 160ms i Tokyo och har inga störningar. Spelet är helt spelbart och reaktivt upp till 200ms enligt min erfarenhet. Efter det kan färdigheten inte kompensera för din ping. Jag skulle säga att 150ms är den högsta konkurrenskraftiga ping. 10-100 känner exakt samma, 100-150 känns lite långsammare men du vänjer dig snabbt. Over 160~~~ är du i ett underläge.