Hej,
Jag är européen och jag börjar bli ganska frustrerad och trött på slutspelcontent med konstant 150 ping. Jag står inte ut med att bli flammad eftersom jag inte kan dodgea skit i Titan EX längre, det är bokstavligen inte möjligt att dodgea plumerna om du har 1 chans av 2 att dö även om du rör dig direkt när han castar det och du är förberedd för det.
Hittills har jag testat WTFast (betalt), vilket inte förbättrade min ping alls eller något som att få 20 ping vilket är löjligt och testat ett stort antal VPN, vilket gör absolut ingenting alls och följt den här guiden Har någon annan i samma situation några råd?
Redigering: Det verkar som att några av er tror att jag suger på att ta mig ur plumer. Jag ska försöka spela in vad jag menar med latensproblem och lägga upp det imorgon eller ikväll.
150ms ping är ganska lågt…Du borde inte ha några problem att reagera med så låg ping.
Majoriteten av folk i NA får runt 80-90 ms som standard. Om du har problem att dodgea med 150 ms ping är det troligare att du förlorar datapaket än att det är lagg i spelet.
200 ping från Argentina, om du har problem att dodgea AoE och liknande är det förmodligen inte latensen. Kontrollera om du förlorar datapaket, om inte, då ska du bli bättre.
ermm… Jag spelar på 320-360ms och har aldrig haft problem
Jag hör alltid folk prata om lagg och saker, och jag förstår inte riktigt hur 150ms är dåligt.
Jag försökte WTFast/BP, det sänkte till 240-260ms men igen, betala eller inte, jag märker ingen skillnad.
Ja, jag skulle bli träffad av Titans plumer eller något annat men det händer knappt. Det skulle vara trevligt om servrarna var närmare, men kanske jag har vant mig vid att veta när jag ska dodgea och tajma saker 
Under tiden kan du som ranged dps försöka stå längst bak medan alla andra är samlade omedelbart bakom titan. På så sätt kommer du, inte bara att bara bli träffad av en plume om du inte kan ta dig ur vägen, utan kan till och med redan springa vänster/höger innan plumerna ens dyker upp (om du känner till rotationen perfekt). Det är irriterande och absolut inte nödvändigt men det är möjligt.
Jag spelar framförallt på ps4 med en SSD. Jag började spelet på ps3 som hade en vanlig HDD och jag märkte att saker som mark AoE visade sig uppenbart snabbare med den mer avancerade hårdvaran och SSD. Jag har en bra internetuppkoppling så det var hanterbart på ps3 och nu är det ganska lättare på ps4. Men, jag kan tänka mig att med dålig ping på ps3 kan det vara riktigt allvarligt. Så min fråga är, spelar du på en dator som kör spelet smidigt (hyfsad fps) och har en SSD?
Jag har sett och hört många exempel där sänkning av grafiken på Titan EX hjälper, och det har helt att göra med plumerna. I min erfarenhet när ni staplar som grupp bakom titan och plumerna spawnar, kommer de också att staplas och sänka FPS för ett ögonblick på grund av ljus- och shader-motorn.
Nu finns det många som inte upplever detta, men om du känner att du inte kan dodgea plumerna, försök att sänka grafiken.
Även Titan EX är en sekvenserad kamp, och jag har kunnat genomföra fighten med en ökad hög ping bara genom att börja röra mig när jag vet att plumerna skulle spawn … självklart kan det vara svårt att veta tidpunkten om du inte har gjort fighten 1000 gånger, men om du är uppmärksam dyker de upp ganska snabbt efter stomparna.