Tillgång till X/Twitter från Brasilien är för närvarande förbjudet
Men vissa användare använder vissa av no-log policy-VPN-tjänster för att komma åt sina Twitter-konton
Att använda VPN är inte förbjudet, bara att använda det för det syftet störs… så, hur effektiva är dessa applikationer mot regeringens dåliga avsikter? Är DPI i stor skala en enorm risk??
Om du inte konfigurerar det själv är det omöjligt att veta hur säkert det är. Det sagt, de förbjuder X för att straffa X. Ingen bryr sig om du använder det.
De vet att du använder VPN, din ISP vet det, men de vet inte vad du använder det till om de inte går direkt till VPN-leverantören.
Om de håller löftet om no-log policy, kommer de inte att hitta något om dig.
Men hur kan vi lita på detta helt och hållet? Varför skulle en regering tillåta en tjänst utan en miniminivå för att spåra användaren om de begår brott?
DPI visar oftast bara att du använder VPN, de vet inte vad du tillgångar. Å andra sidan, om du är tillräckligt känd och ditt Twitter-handle är officiellt verifierat med din offentliga identitet, stoppar inget en regering från att bara bötfälla dig så snart du postar något oavsett vilken förvrängningsmetod du använder.
Så, om du bara ska besöka och läsa, inte gilla eller twittra något, är du helt okej. Om du är känd, låt bli, välj andra sociala medier.
Jag har funnit att OpenVPN är bättre än WireGuard för DPI-relaterade problem. Se till att din VPN-leverantör använder TLS-crypt och att VPN:en använder UDP-port 443, då kommer det att vara som vilken annan SSL-trafik som helst vid DPI-inspektion.
Se till att du har en kill switch inställd, och att DNS-frågor routas inom VPN:en och via något som 1.1.1.1 istället för den DNS som din ISP / mobiloperatör tillhandahåller.
USD 10 000 i böter per dag, så brasilianska användare bör vara försiktiga
Ett annat skäl att inte använda ditt riktiga namn på sociala medier.
Så jag är ganska ny på detta koncept, vad är en kill switch och varför skulle det behövas? Jag menar jag förstår konceptuellt att en kill switch stänger av något helt när den aktiveras. Men i detta sammanhang, hur skulle det hjälpa eller spela roll?
I sammanhanget av en VPN är en kill switch relaterad till nätverksrouting.
Det betyder att om VPN:n går ner, finns det ingen trafik som flyter. En mängd leverantörer implementerar den, men många av dem läcker. Det är upp till användaren att oberoende verifiera eller lita på leverantören att deras inte gör det.
Det är inte något du aktiverar manuellt, det är bara en växlare / funktion som några VPN-leverantörer har, som förhindrar att trafik flyter om VPN:n inte är aktiv.