Hur man tittar på DAZN från vilken plats som helst: Den ultimata guiden

Sportfans, lyssna noga! Om du är trött på att missa dina favoritmatcher och evenemang bara för att du är i fel land, har jag goda nyheter för dig. I den här guiden visar jag hur du kan titta på DAZN från vilken plats som helst i världen, så du aldrig behöver missa en match igen.

Vad är grejen med DAZN?

DAZN (uttalas “Da Zone”) är en sportströmmningstjänst som tar världen med storm. Den erbjuder live- och on-demand tillgång till en massa olika sporter, inklusive:

• Boxning
  • MMA
  • Fotboll
  • NFL
  • NBA
  • MLB
  • NHL
  • Tennis
  • Cricket
  • Och mer!

Fällan? DAZN:s innehåll varierar beroende på land på grund av licensavtal. Så vad du kan titta på beror på var du är. Pratar om ett besvär för sportälskare som reser eller bor utomlands!

DAZN:s geografiska blockering

Här är saken - DAZN använder din IP-adress för att lista ut din plats och bestämma vilka innehåll du ska få se. Om du inte är i ett stödd land, får du ett felmeddelande snabbare än en Muhammad Ali-jab.

Några vanliga DAZN-fel du kan stöta på:

• “DAZN är inte tillgängligt i detta land”
  • Felkod 50-006-403: “Ditt DAZN-konto är inte tillgängligt på din nuvarande plats”
  • Felkod 50-075-403: “Vi tror att du använder en VPN för att få tillgång till DAZN”

Prata om frustrerande! Men oroa dig inte, jag har en lösning som låter dig kringgå dessa blockeringar och streama DAZN från vilken plats som helst.

Den hemliga vapnet: att använda en VPN

Något som är nyckeln till att låsa upp DAZN är att använda en Virtual Private Network (VPN). En VPN döljer din riktiga IP-adress och får det att se ut som om du surfar från en annan plats.

Genom att koppla till en VPN-server i ett land där DAZN är tillgängligt kan du lura DAZN att tro att du är där. Boom - omedelbar tillgång till allt det där sportinnehållet!

Men vänta - innan du laddar ner vilken VPN som helst, finns det något viktigt du måste veta…

Alla VPNs fungerar inte med DAZN

DAZN är ganska bra på att upptäcka och blockera VPN-trafik. Många VPNs räcker inte till när det gäller att kringgå DAZN:s restriktioner.

Efter att ha testat en hel del olika VPNs, fann jag att NordVPN är det bästa alternativet för att streama DAZN. Här är varför:

• Från och med varje gång låser upp DAZN-bibliotek i Kanada, Tyskland, Italien, Spanien och USA
  • Mycket snabba hastigheter för buffertfri HD-streaming
  • Stor servernätverk i nyckelländer för DAZN
  • Lättanvända appar för alla stora enheter
  • 24/7 livechattstöd om du stöter på problem

Jo, det är lite dyrare än vissa andra VPNs. Men lita på mig, det är värt varje krona om du vill ha tillförlitlig DAZN-åtkomst.

Hur man tittar på DAZN med en VPN: Steg-för-steg-guide

Okej, låt oss komma igång. Här är exakt hur du använder en VPN för att titta på DAZN från vilken plats som helst:

1. Registrera dig för en VPN

Först och främst måste du prenumerera på en VPN-tjänst. Som jag nämnde, NordVPN är min favorit för DAZN. Gå till deras webbplats och välj en plan - jag rekommenderar 12-månadersalternativet för bästa värde.

2. Ladda ner och installera VPN-appen

När du har registrerat dig, ladda ner VPN-appen för din enhet. NordVPN har appar för Windows, Mac, iOS, Android, Fire TV Stick och mer. Installationsprocessen är superenkel - följ bara instruktionerna på skärmen.

3. Anslut till en server i ett DAZN-land

Öppna VPN-appen och anslut till en server i ett land där DAZN är tillgängligt. För den största innehållsbiblioteket föreslår jag att du ansluter till en kanadensisk server.

4. Rensa din webbläsares cache och cookies

Det här steget är viktigt! Rensa cacheminnet och cookies i din webbläsare för att ta bort all lagrad platsdata som kan avslöja dig.

5. Gå till DAZN:s webbplats

Gå till DAZN:s webbplats eller öppna DAZN-appen. Du bör nu ha tillgång till innehållsbiblioteket för det land du är ansluten till via VPN.

6. Skapa ett konto på DAZN (om du inte har gjort det redan)

Om du inte har ett DAZN-konto ännu, måste du skapa ett. Tänk på att du kan behöva en betalningsmetod från det land du låtsas vara i.

7. Börja streama!

Det var det! Nu är du redo att börja njuta av alla sporter ditt hjärta begär. Njut!

Tips för att få ut det mesta av DAZN med en VPN

För att få den smidigaste streamingupplevelsen, kom ihåg dessa tips:

• Välj rätt serverplats: Anslut till en server i ett land med det innehåll du vill titta på. DAZN Kanada har oftast det största biblioteket.
  • Använd en trådbundet anslutning om möjligt: En trådbunden internetanslutning är oftast mer stabil än Wi-Fi, vilket kan hjälpa till att förhindra buffring.
  • Stäng oanvända appar och webbläsarflikar: Detta frigör bandbredd för streaming.
  • Prova olika VPN-protokoll: Om du har problem, experimentera med olika VPN-protokoll (som OpenVPN eller IKEv2) för att se vilket som fungerar bäst.
  • Kontakta VPN-support: Om du fortfarande har problem, kontakta din VPN:s kundsupport. De kan ofta föreslå specifika servrar som fungerar bra med DAZN.

DAZN-innehåll: Vad kan du titta på?

Nu när du vet hur du får tillgång till DAZN från vilken plats som helst, låt oss prata om vad du faktiskt kan titta på. DAZN:s innehåll varierar beroende på region, men här är en smak av vad som finns tillgängligt i några av de mest populära DAZN-biblioteken:

DAZN Kanada

• NFL Game Pass
  • UEFA Champions League
  • UEFA Europa League
  • Premier League
  • Serie A
  • Boxning (including exklusiva rättigheter till Matchroom Boxing)
  • MLB Network
  • MLS

DAZN Tyskland

• Bundesliga
  • UEFA Champions League
  • NFL
  • NBA
  • MLB
  • WWE
  • Boxning

DAZN Spanien

• Premier League
  • MotoGP
  • EuroLeague Basket
  • Cuper del Rey

DAZN USA

• Boxning (Matchroom Boxing USA, Golden Boy Promotions)
  • Bellator MMA
  • MLB Network

Kom ihåg, med en VPN kan du växla mellan dessa bibliotek för att få tillgång till ännu mer innehåll!

DAZN-prissättning: Hur mycket kostar det?

DAZN:s prissättning varierar beroende på land. Här är en snabb översikt av månadspriser i några nyckelmarknader (från och med juli 2024):

• USA: $19.99
  • Kanada: CAD 24.99 (ungefär $18.50 USD)
  • Tyskland: €29.99 (ungefär $32 USD)
  • Spanien: €29.99 (ungefär $32 USD)
  • Italien: €29.99 (ungefär $32 USD)

Proffstips: Om du använder en VPN kan du kanske få ett bättre erbjudande genom att registrera dig via ett land med billigare priser. Se bara till att du har en betalningsmetod som fungerar för det landet.

Felsökning: Vanliga DAZN VPN-problem

Även med en förstklassig VPN som NordVPN kan du stöta på vissa problem. Här är hur du hanterar några vanliga problem:

DAZN fungerar inte med VPN

Om DAZN inte fungerar trots att du är ansluten till VPN, prova dessa steg:

1. Byt till en annan server i samma land
  2. Rensa cacheminnet och cookies i din webbläsare
  3. Testa en annan webbläsare
  4. Kontrollera IP/DNS-läckor med ett verktyg som ipleak.net
  5. Kontakta din VPN-support för hjälp

Långsam strömning URL

Om din strömning buffrar eller är låg kvalitet:

1. Anslut till en server närmre din fysiska plats
  2. Prova ett annat VPN-protokoll
  3. Använd en trådbunden internetanslutning om möjligt
  4. Stäng andra bandbreddskrävande appar och webbläsarflikar

DAZN upptäcker VPN-användning

Om du får det fruktade meddelandet “Vi har upptäckt att du använder en VPN”:

1. Försök att ansluta till en annan server
  2. Använd din VPN:s obfuskering (om tillgängligt)
  3. Överväg att använda en dedikerad IP-adress (vissa VPNs erbjuder detta mot en extra avgift)

Är det lagligt att använda VPN med DAZN?

Låt oss ta itu med elefanten i rummet - är allt detta VPN-nummer egentligen lagligt?

Kort sagt: Ja, att använda VPN är lagligt i de flesta länder. Men det strider mot DAZN:s användarvillkor.

DAZN förbjuder inte uttryckligen användning av VPN, men de säger att du bara ska komma åt innehåll som är tillgängligt i ditt land. Genom att använda en VPN för att titta på innehåll från andra regioner bryter du tekniskt mot dessa villkor.

Det sagt, DAZN:s huvudsakliga lösning är att blockera VPN-trafik, inte att vidta rättsliga åtgärder mot användare. Men det är viktigt att du är medveten om riskerna och gör ett eget beslut.

Alternativ till DAZN

Om du inte är så imponerad av DAZN eller bara vill utforska andra alternativ för sportstreaming, finns det några alternativ:

• ESPN+: Utmärkt för amerikansk sport, UFC och vissa internationella fotbollar
  • FuboTV: Erbjuder ett brett utbud av sportkanaler
  • YouTube TV: Inkluderar många sportnätverk i sin kanal lineup
  • Sling TV: Prisvärt alternativ med anpassningsbara kanalpaket
  • beIN Sports: Fokuserar på internationell fotboll och andra globala sporter

Kom ihåg att dessa tjänster också kan ha geo-begränsningar, så du kan fortfarande behöva en VPN för att få tillgång till dem från vissa platser.

Slutord: Är DAZN värt det?

Till slut beror det på dina sportvanor. Om du är en entusiast av de sporter och ligor som DAZN täcker, kan det vara ett fantastiskt erbjudande - särskilt om du kan få tillgång till flera landsbibliotek med hjälp av en VPN.

Fördelarna:

• Bred variation av sportinnehåll
  • Live- och on-demand-streaming
  • Inga långa avtal
  • Bra värde jämfört med traditionella kabelpaket

Nackdelarna:

• Innehållet varierar beroende på land
  • Inte all sport/ligor är tillgängliga
  • Kräver VPN för full tillgång från vilken plats som helst
  • Månadsavgiften kan bli hög

Mitt omdöme? Om du älskar sport och inte har något emot att använda en VPN, är DAZN definitivt värt att kolla in. Med rätt inställning kan du få tillgång till massor av innehåll till ett ganska rimligt pris.

Sammanfattning

Det var allt - din kompletta guide till att titta på DAZN var som helst i världen! Med en pålitlig VPN som NordVPN kan du kringgå dessa irriterande geografiska begränsningar och streama all sport ditt hjärta begär.

Kom ihåg, de viktiga stegen är:

1. Anmäl dig till en bra VPN (NordVpn är mitt första val)
  2. Anslut till en server i ett DAZN-land
  3. Rensa webbläsarens cache och cookies
  4. Gå till DAZN och börja streama!

Nu ut och njut av matchen - oavsett var du är!

Har du några frågor om att titta på DAZN med VPN? Lämna dem i kommentarerna nedan så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till. Trevlig streamning!

Tack så mycket för all denna information! Det har varit lite för mycket besvär för mig och jag fortsätter läsa dåliga recensioner av DAZN. Det är nästan otroligt att NFL gav över styrningen till dessa udda personer som lägger upp fler foton på sig själva än till information som hjälper folk att prenumerera på NFL.

Det ser fullständigt löjligt ut och är inte särskilt funktionellt. Vad pågår?

Detta är fyllt med falsk information. Premier League finns inte på DAZN