Så jag testade allt. Bytte servrar, använde maskerade servrar, använde NordVPN DNS, inget fungerar riktigt. Reddit upptäcker fortfarande när du är ansluten via VPN och begränsar dina kommentarer till bara 1 var 10:e minut.
Hur kan jag ta mig runt detta? Jag tror inte att Reddit kan upptäcka att jag använder VPN men att dessa metoder kan ta sig förbi de kinesiska myndigheternas brandväggar? Antingen gör jag något fel eller så har Reddit någon av de starkaste VPN-detekteringsmetoder jag någonsin sett.
Du kan inte ta dig runt detta om en IP redan är flaggad som en VPN-IP-adress. Du skulle behöva en dedikerad IP eller försöka ansluta till de nyaste servrarna. De har högsta servernummer och kanske inte är flaggade än. Du kan ansluta till dessa servrar med sökverktyget - skriv bara in ett # efter landets namn för att se hela listan.
Reddit gör nog ett ip-uppslag av VPN-servern som ansluter till den.
Detta började precis hända för mig också, och jag hittade detta inlägg när jag sökte efter orsaken. Det gör mig riktigt förbannad att Reddit håller på så här.
Tja, det verkar som att välja den nyaste servern fungerade, åtminstone för tillfället. Synd att den är på andra sidan landet, lol.
Jag undrar varför de inte förnyar varje servers IP regelbundet?
Precis. När IP:t/servern blir flaggad (dvs. fingeravtryckt) är det ganska enkelt och snabbt att upptäcka den. Det enda alternativet är att fortsätta byta servrar/IPs tills du hittar en som fungerar, dvs. som ännu inte är fingeravtryckt. Du kan också skanna IP:t med något som IPQS för att se om det sannolikt kan upptäckas av andra webbplatser: VPN Detection Test | VPN IP Address Check | VPN IP Test
De gör det faktiskt ganska ofta, särskilt för amerikanska servrar. Jag märker att nya servrar tillkommer varje vecka eller så, medan äldre tas bort.
Å andra sidan, behöver man nog inte ta bort en perfekt fungerande server om den har blivit svartlistad på en webbplats, medan den fungerar utmärkt på andra.
Absolut. Jag kopplade just till den nyaste servern och det tillät mig posta fritt, men efter ungefär en timme fick jag samma fel. Nu måste jag försöka dölja min IP med andra metoder, vilket jag inte vill göra, och det är därför jag betalade för NordVPN. Det gör tjänsten ganska värdelös eftersom jag främst köpte den för Reddit.
Samtidigt tror jag att dessa kanske är mer effektiva, men jag tycker inte att jag borde behöva betala för en tjänst jag redan har pre-paid i 3 år för samma resultat.
Ja, jag tycker att Private VPN kanske är bättre på att ta sig förbi Reddit-filtren, men jag tycker att NordVPN borde vara lika effektiv eftersom jag har betalat för deras tjänst.
Just nu funderar jag på att leta upp ett VPN från Island eller Estland eftersom de har de mest laxala internetlagarna och inte är stora regeringsländer.
Jag rekommenderar PrivateVPN för att de har de renaste servrar jag har sett på iknowhatyoudownload, Nord har mer än 12 miljoner abonnenter, och deras servrar är mer smutsiga än en bordell
Och lol, jag drar själv nytta av en av de många läckta Nord-loggarna.
Wow, om du är seriös att du använder ett av dessa läckta Nord-konton för att surfa på internet, hoppas jag att du aldrig loggade in på något bankkonto eller annat känsligt konto, för all din data är komprometterad.
Jag gjorde inte det, men jag undrar varför du säger så och vilken bevis du har.