Hur man låser upp spelet tidigt på Steam via VPN

Som vi vet släpps spelet snart i Australien. Så jag tänkte göra en snabb guide för resten av världen som vill hoppa in tidigt!

Jag kan inte garantera att detta fungerar för just detta spel eller om de har olika servrar, och ansluta till fel server kan orsaka lagg.
Men den här metoden fungerar för 99% av Steam-släpp:

1. Ladda ner vilken som helst gratis/prova VPN-tjänst som erbjuder australiensiska servrar. www.FlyVPN.com eller www.f-secure.com borde fungera

2. installera dem och starta om din dator

3. när spelet är på väg att låsas upp i Australien, stäng Steam

4. anslut till den australiensiska VPN

5. starta Steam, allt bör ta längre tid nu. Steam kommer att ladda ner vissa saker och extrahera spelet. Så småningom kommer du kunna klicka på spela.

6. låt spelet starta. När du är inne, koppla bort VPN. Din normala anslutning bör återställas snart och låta dig spela spelet.

7. vid detta tillfälle, stäng inte spelet eller måste du göra om alla steg

8. ha kul! Och vänligen låt mig veta om detta fungerar!

Fungerade, låser upp spelet just nu på Steam. Jag är i Tyskland, ansluten till Australien med ett gratis konto på FlyVPN.

Jag satte upp VPN-anslutningen i Windows-inställningarna istället för att använda en klient. De klienterna fungerar aldrig för mig.

Uppdatering

Det är dekrypterat, patchat och startat, men när jag inaktiverar VPN-anslutningen kan jag inte komma in i spelet. Som jag fruktade, är de europeiska servrarna inte igång än. Du kan inte ansluta till dem.

Uppdatering 2

Nu är jag ansluten till servrarna via VPN, inte en trevlig upplevelse men jag kan göra prologen nu.

Jag använde F-secure, jag hittade instruktioner för Fallout 4 och det fungerar samma för Battleborn.
Det är så att på en vanlig HDD tog det mig 20 minuter att ens installera spelet, även med förladdning, efter det kopplade jag bara från VPN och laddade ner de sista 100 MB via min vanliga anslutning och kopplade tillbaks via VPN.
Spelet fungerar väldigt dåligt med VPN och du kan inte logga in utan det, åtminstone fick jag installationen klar.

För övrigt, jag visste inte detta men det verkar som att alla lås från beta-helgen är borta. Min profil är igen nivå 1, jag är rätt sur på detta eftersom jag hade min Thorne upp till nivå 9 eller 10 :confused:

[Redigering] Och för Guds skull, oavkoppbara mellansekvenser är skit. Jag vill verkligen inte titta på din 6-minuters tecknad filmversion av Battleborn som inte har något att göra med spelet. Den ser inte ens bra ut.

Jag försökte detta med SoftEther VPN, via en Hong Kong VPN. fortfarande felmeddelande att spelet inte är släppt.

Uppdaterar via VPN… 20 minuter :frowning: