Hur man kör Adguard med VPN på

Som märkt kan du inte använda Adguard och en VPN samtidigt, men det kommer att förändras.

Steg 1: Ändra dina Wi-Fi-inställningar på telefonen

Steg 2: Ställ in DNS till 94.140.14.14 och 94.140.15.15

Steg 3: spara

Steg 4: anslut till VPN

Steg 5: klart

Menar du någon VPN-tjänst eller AdGuards egen VPN? Om så är fallet kan du bara aktivera split tunneling under avancerade inställningar i AdGuard VPN-appen :slightly_smiling_face: om inte, fortsätt så. Ha en bra dag!

Vad är din Android-version?

Det gäller andra VPN-tjänster. Jag använde Hotspot Shield för att testa, och det fungerade.

One UI 3.1 på Android 11.

Åh okej, jag förstår. Jag äger AdGuard VPN-appen och nu fungerar min AdGuard DNS och VPN tillsammans, det enda problemet för mig är att jag ibland måste aktivera flygplansläget och koppla om för att de ska ansluta korrekt :slightly_smiling_face:.

Då behöver du inte så mycket besvär.
Sök på PrivateDNS i dina telefoninställningar.
Ange dns.adguard.com i det, så fungerar det för alla nätverk, vare sig det är WiFi eller mobildata. Data krypteras också eftersom det använder DoT.
Så du behöver inte konfigurera dns-servrar individuellt för varje WiFi-anslutning.
Funktionen PrivateDNS finns bara för Android och senare. Låt mig veta om du har problem.

Jag gjorde den här guiden mest för personer som använder andra VPN-tjänster som Hotspot Shield och NordVPN.

Sedan när kom det till Android? För One UI 2 hade aldrig detta, och det var Android 10.

Det är helt logiskt! Jag uppskattar det ändå :+1::slightly_smiling_face:.

Jag har använt detta i ungefär ett år nu, och jag använder Android 10. För den delen använder jag inte AdGuard DNS. Det är väldigt långsamt för mig i min plats och går ibland ut. NextDNS fungerar mycket bättre för mig.

Men har NextDNS reklamblocker?