Hur man inaktiverar/omgår föräldrakontroller på iPhone?

så i princip igår satte mina föräldrar på någon slags föräldrakontroll på min iPhone 8 som raderade en massa appar och gav mig en nedstängning klockan 7 och låser alla appar och webbplatser helt. Jag försökte installera en VPN men det fungerade inte så jag misstänker att det är inbyggt i telefonen. (förlåt för hemska bilder, jag använder en 15 år gammal dator). JÄLDRIGT.

Jag har en metod som alltid fungerar för mig, även om den bara tillåter dig att få tillgång till Google eller andra webbplatser, men den är fortfarande ganska användbar

1. Gå till inställningar
  2. Klicka på mail
  3. Klicka på konton, och klicka på lägg till konto
  4. Klicka på “med Google”
  5. Längst ner på skärmen står det “hjälp” i små bokstäver, klicka på den
  6. Skriv i sökrutan, “google”
  7. En länk dyker upp som det första resultatet, klicka på den och du kan få tillgång till Google så länge du vill
    Hoppas det fungerar!

Dela denna länk med andra och sprid budskapet. Låt oss få Googles uppmärksamhet för att permanent ta bort Family Link. Tillsammans kan vi göra en förändring : https://www.reddit.com/r/familylink/comments/1crv72g/protest_to_delete_this_cursed_app_family_link/?utm_source=share&utm_medium=web3x&utm_name=web3xcss&utm_term=1&utm
dcontent=share_button

Detta kanske är lite sent att svara, men om dina föräldrar inte märker saker och jag menar verkligen är dåliga på teknik, så kan du eventuellt ta deras “familjehanterares” telefon och gå till inställningarna där det står skärmtid, och scrolla ner till botten där det står din profil och tryck på den, därifrån scrollar du igen och trycker på “always allow apps”, och välj den app du vill ha, eller om du behöver lösenordet, scrolla ner till botten och tryck antingen på “change passcode” eller “turn off screen time”.

Ett annat sätt om de ofta kollar skärmtid är att fråga dem att låsa upp en app för dig, men spela in skärmen, det finns en risk att de märker det men om de inte gör det har du full kontroll över skärmtiden.

Och ett till trick, om du minst vill kunna titta på videor utanför tiden, ladda ner en app som heter Musi och koppla den till YouTube, du kan säga att du tycker om att lyssna på musik när du går till sängs och det är bara en musikapp, men i verkligheten kan du titta på vad som helst där, och om de blir misstänksamma kan du säga att du lyssnade på musik.

Hoppas detta hjälper!