Hur man helt stänger av den inbyggda VPN:n?

Min bankapp har nyligen blockerat alla VPN:er från att kunna ansluta.

Jag har stängt av VPN:n i Google Fi-appen och sett till att inget är aktivt i systeminställningarna.

Trots detta kan jag fortfarande inte använda appen eftersom den tror att jag använder en VPN. Har någon annan haft detta problem? Någon känt lösning?

Om du inte har den lilla nyckeln på notifikationsfältet så har bankappen ett fel.

Öppna Google Fi-appen > Integritet och säkerhet > Skydda din online-aktivitet. Växla till av.

Även, att öppna inställningar och söka på vpn gör att du kan välja och koppla bort Fi VPN.

Jag skulle byta bank.

Om de är så anti-säkerhetssinnade, vem vet hur de håller din information eller pengar säkra.

Stötte på samma problem med Fubo. Stäng av VPN så fungerar det bra. Sedan hade jag svårt att få det att koppla upp sig igen. Jag pillade bara på det en gång.

Försök stänga av mobildata och använda bara Wi-Fi eller vice versa.

Hur visar appen problemet/notifikationen?

Kan det vara ett DNS-problem (använder du ett icke-standard DNS)?

Du kan avinstallera Fi-appen för att testa–om du redan har aktiverat tjänsten, så gör det inget (förutom att inaktivera automatisk nätverksväxling, men det är inte en stor sak att testa om det är problemet).

Bara på chans, om du eller någon annan behöver det, kan du gå in i inställningarna för Google VPN, du kan välja Pausa VPN på valnet nätverk och lägga till mobilnätet i listan så inaktiveras den.

Det låter som en dålig app. Jag äger ett hus och har 4 bankkonton och använder inte en bankapp. Bankappar är skumma som fan. Om du har pengar och tillgångar behöver du inte en app för det.

Jag önskar att det vore fallet. Enligt teknisk support uppdaterade de appen för att blockera VPN i slutet av förra året, vilket är när jag inte längre kan komma åt den.

Utöver det, en webbplats jag brukade besöka gjorde samma sak ungefär samtidigt, och jag kan fortfarande inte få tillgång till den heller.

Jag har gjort de sakerna utan framgång. Det är därför jag försöker hitta en alternativ lösning.

Försökte det men fick samma resultat tyvärr. Tack för förslaget.

Bruh, det är riktigt dumt att säga.

Gör så här, gå till Google på din telefon och sök “vad är min ip” medan du är ansluten till wifi. Kontrollera sedan att det är samma offentliga ip som din hemrouter.

Om du inte vill testa det från ditt hem-wifi, kontrollera ip:t när du använder mobildata och sök sedan efter vilken firma som äger det ip:t.

Vilken telefon och vilken Android-version använder du? Om en VPN är aktiverad där bör det finnas en nyckelikon i samma område som wifi- och mobilsignalarna högst upp till höger på notifikationsfältet.

Om det inte finns någon nyckelikon, kontakta din bank om problemet.

Naw, det är löjligt. Samma banker som blockerar VPN blockerar även tillgång från nya länder eller till och med förbud för vissa länder, så hur ska du kunna komma åt dina pengar när du reser? Hoppa av med de banker som drar sånt nonsens istället.

Jag kan logga in på alla mina konton på min dator och telefon medan jag är ansluten till VPN. Jag har konton hos PNC, NavyFed, WellsFargo, MetLife, Amex, Citibank, HSBC, Citizens.

Då är det förmodligen bankappen. Konstigt.

Jag har en Pixel 5 som kör Android 12 och det finns ingen nyckelikon i mitt högra hörn.

Jag har redan kontaktat min bank, vilket är hur jag fick reda på VPN-blockeringen. Det är därför jag vände mig hit för hjälp eftersom jag redan varit i kontakt med deras tekniska support.

Det finns ingen aktiv VPN, så det är säkert ett problem med bankappen.