Jag försöker dela anslutningen från min macOS till min Samsung TV. Jag testade internetdelningsalternativet, men jag hade bara ethernet och NordLynx. När jag valde ethernet fick jag ett hotspot utan VPN-protokoll tillämpat på det, och om jag väljer NordLynx visas hotspot inte alls.
Jag försökte till och med ställa in IKEv2, men det visas inte i internetdelningsmenyn och NordVPN stöder inte IPsec, även om de fortfarande påstår det “skamfullt” på deras webbplats.
Någon idé? Och förresten kan jag inte ställa in router-vpn eftersom NordVPN av någon anledning inte stöder Fritzbox!
Redigeringsnotering: för den som besöker inlägget senare är detta hur det fungerade.
Först måste du bygga konfigurationsfilen för wireguard, som du kan hitta i kommentarerna nedan, vilket kräver Privetkey, publickey och endpoint (sök på YouTube hur du hittar dem på Mac eller Linux)
För det andra går du till Fritzbox-inställningar och under Wireguard VPN lägger till en ny anslutning och ser till att välja andra alternativet, och efter det bekräfta och ladda upp den konfigurationsfil du redan skapat.
Följ denna tutorial FRITZ!Box über WireGuard mit VPN-Anbieter verbinden