Som du kanske märkt kan du inte använda Adguard och VPN tillsammans, men det kommer att förändras.
Steg 1: Ändra dina WiFi-inställningar på telefonen
Steg 2: Ställ in DNS till 94.140.14.14 och 94.140.15.15
Steg 3: Spara
Steg 4: Anslut till VPN
Steg 5: Klart
Menar du någon VPN-tjänst eller AdGuards egen VPN, i så fall kan du bara aktivera split tunnling under avancerade inställningar i AdGuard VPN-appen
om inte, fortsätt som vanligt ha en bra dag!
Vad är din Android-version?
Det gäller för andra VPN-tjänster. Jag använde Hotspot Shield för att testa och det fungerade.
One UI 3.1 ovanpå Android 11.
Aha, förstått. Jag äger AdGuard VPN-appen och nu fungerar mina AdGuard DNS och VPN tillsammans, det enda problemet är att jag ibland måste slå på flygplansläge och ansluta om för att de ska koppla rätt
.
Då behöver du inte så mycket ansträngning.
Sök efter PrivateDNS i dina telefoninställningar.
Ange dns.adguard.com där, och det fungerar för alla nätverk, vare sig det är WiFi eller mobildata. Data krypteras också eftersom det använder DoT.
Så du behöver inte längre konfigurera DNS-servrar manuellt för varje WiFi-anslutning.
Funktionen PrivateDNS finns endast för Android och nyare. Hör av dig om du har problem.
Jag gjorde denna guide mest för personer som använder andra VPN-tjänster som Hotspot Shield och NordVPN.
Sedan när kom det till Android? För One UI 2 hade inte detta, och det var Android 10.
Det är fullt förståeligt! Jag uppskattar det ändå 
.
Jag har använt detta i ungefär ett år nu, och jag använder Android 10. När det gäller AdGuard DNS så är det väldigt långsamt på min plats och går ibland ut, NextDNS fungerar mycket bättre för mig.
Men har NextDNS adblockering?
Vilka funktioner har det?
Har de en utan barnrestriktioner eftersom jag inte är 6, jag är 55.
Mycket, mycket bättre adblockering lol.
De har inga restriktioner som standard. Det är helt anpassningsbart. Använd vilka filter du vill. Låt oss säga att du använder OISD för adblockering och glömmer resten. Det funkar också.
Och föräldraskyddet fungerar inte om du inte ställer in det manuellt.
Åh, jag trodde att det var som standard.
Nej nej, det är inaktiverat som standard. Prova en gång, du kommer att gilla det säkert.