De måste väl hålla IP-loggar för att kunna jämföra och förhindra att användare missbrukar och återanvänder deras gratis provperioder för evigt? Finns det ett annat sätt de kan förhindra missbruk, eller bör man bara undvika VPN-tjänster som erbjuder gratis prov och hävdar att de inte sparar loggar?
Kanske menar de att de inte sparar vilka sidor användaren besökte under sessionen.
För många VPN-tjänster kan du använda gratis provperiod mer än en gång.
De flesta gratis provperioder är egentligen bara en återbetalningspolicy på ett x-dag där företag som PIA ber dig skapa ett konto, betala, och först då använda tjänsten. Om du vill kan du be om återbetalning innan tiden är slut. De refunderar då abonnemanget.
Få VPN-tjänster erbjuder gratis provperioder. De som verkligen bryr sig om sekretess loggar ingenting, så du kan skapa flera konton utan problem, som Mullvad. Andra gånger fungerar en gratis provperiod som ett vanligt konto, bara med en kortare tid och ingen förnyelse.
De kan hålla koll på hur många gånger ett visst konto har loggat in / hur mycket data det konto har använt / hur länge kontot har funnits, utan att logga IP-adresser eller trafik eller något annat.
Var alltid försiktig, men ett erbjudande om gratis prov är ingen anledning till oro.
Tänk så här: de måste hålla reda på EN viss mängd information, annars kan de inte hålla koll på vem som betalar och vem som inte gör det (eller ens vem som har ett konto och vem som inte har det).
Kom ihåg att vad de säger och vad de gör inte nödvändigtvis är samma sak. lita inte på något eller någon.
Det beror på varför de föreslår gratis provperiod. Vill de locka betalande kunder med rabatter eller vill de bara samla in så mycket info som möjligt?
Google har möjliggjort för apputvecklare att erbjuda användare en gratis provperiod för prenumerationsinnehåll. Det låter användare “köpa” en app i Google Play butiken gratis, och avbryta den under en veckas provtid, vilket är en helt legitim praxis eftersom de flesta användare bara stannar kvar med appen. Jag rekommenderar helt enkelt att inte lita på en gratis VPN.
Till exempel gav Surfshark VPN mig precis 10 % rabatt på mitt ettårsprenumeration, för att jag är en kund de vill behålla. Kampanjkoden är BABYSHARK.
Bandbreddloggning. Men eftersom de inte loggar IP och webbplatser säljer de det som ingen logg.
Jag lämnar detta här
Hur kan VPN-tjänster som erbjuder gratis provperioder hävda att de inte håller några loggar?
Genom att ljuga för dig
Jag antar att detta är vettigt om de är okej med att en liten grupp återanvänder provperioder eftersom de flesta kommer att betala för bekvämligheten.
Vad är några av de där?
Jag förstår att de behåller kontoinformation. Jag undrade hur de skulle förhindra att någon skapar flera konton och återanvänder provperioder för evigt utan att logga en annan form av identifiering, dvs IP-adresser. Det verkar verkligen omöjligt, men det verkar som att de mer pålitliga VPN-leverantörerna ofta tillåter användare att skapa flera konton och återanvända provperioder.
*hostar* Winrar *hostar*